۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲

مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر:

طرح‌های گذر از تنش آبی در استان بوشهر اجرا می‌شود

طرح‌های گذر از تنش آبی در استان بوشهر اجرا می‌شود

بوشهر- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: طرح‌های گذر از تنش آبی در استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور تامین آب پایدار در استان بوشهر و عبور از تنش های آبی اقدامات اساسی در استان انجام شده و طرح‌های مهمی را نیز در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به اجرای ۵۳ طرح به منظور گذر از تنش آبی در سال آینده خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن از مهمترین اقدامات است که در این راستا طرح‌هایی در نقاط مختلف استان در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: نشست‌یابی آب در بوشهر، مطالعه آب بدون درآمد در شهرهای بوشهر و دیلم، تعویض کنتورهای مشترکان و حجمی و اصلاح و نوسازی شبکه‌های انتقال و توزیع در مناطق مختلف شهری و روستایی از این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: مهندسی مجدد، بازسازی و تکمیل تصفیه‌خانه‌های آب و ساخت مخازن جدید ذخیره آب در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان و کنگان نیز از دیگر طرح‌هایی هستند که با هدف عبور موفق از اوج بار مصرف آب در تابستان اجرایی شده‌اند.

عالی بیان کرد: ساخت چندین حلقه چاه و حفر، تجهیز و کف‌شکنی چاه‌ها در شهرستان‌های دشتستان، جم، دیر و دشتی از دیگر طرح‌های رفع تنش آبی هستند که با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۷۵ درصدی و با ۴۶۳ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا هستند.

وی با اشاره به طرح‌های آب‌شیرین‌کن بنک و عسلویه، مرحله دوم طرح بوشهر ۴، دیر و افزایش ظرفیت سیراف آب‌شیرین‌کن سیراف بیان کرد: این آب‌شیرین‌کن‌ها در مجموع با بیش از ۴۰ هزار مترمکعب ظرفیت تا پیش از تابستان سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: از بین طرح‌های یاد شده، آب‌شیرین‌کن بنک شهرستان کنگان با ۳۶ درصد و طرح افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن سیراف با ۹۴ درصد به ترتیب کمترین و بیشترین میزان پیشرفت فیزیکی را دارند.

کد خبر 6268741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha