۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل:

طرح جامع پدافند غیرعامل ۴۶ کلانشهر در کشور تهیه شده است

طرح جامع پدافند غیرعامل ۴۶ کلانشهر در کشور تهیه شده است

ساری- معاون امور شهری و کلانشهرهای سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل ۴۶ کلانشهر در کشور تهیه و ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش قندچی صبح شنبه در حاشیه ستاد پدافند غیرعامل در استان مازندران با بیان این که امروز به موضوعات رایانه‌ای و پدافند رایانه‌ای کشور باید توجه شود، گفت: در هفته پدافند غیرعامل به تبیین دفاع رایانکی پرداخته می‌شود.

وی با اظهار این که وظیفه پدافند غیرعامل در حوزه شهری مقابله با تهدید انسان ساخت و تهاجم دشمن است، گفت: تمام تلاش بر این است که سرمایه اصلی کشور و مردم در امان بمانند.

وی با عنوان این که برای شهرهای بزرگ و کلان، مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل در شورای عالی امور شهرسازی پیش بینی شده است، گفت: این طرح در مازندران به نتیجه رسید و امروز یکی از طرح‌ها در آمل بهره برداری می‌شود.

قندچی با بیان این که این سند نقشه مدیریت شهری و استان برای پیش برد اهداف پدافند غیرعامل در حوزه شهری است، گفت: این سند مشتمل بر شناسایی وضعیت موجود دارایی‌های زیرساختی است و به واسطه شناسایی راه حل صیانت از آن طراحی می‌شود تا در مواقع بحرانی خدمات ارائه شده به مردم دچار وقفه نشود.

معاون سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: از ۵۵ شهر مشمول مطالعات جامع پدافند غیرعامل ۴۶ طرح تصویب و ابلاغ شد و مابقی در مرحله مطالعه است و در مدت کوتاهی ابلاغ می‌شود

وی اضافه کرد: در استان مازندران چهار شهر مشمول است و تهیه طرح سه شهر به پایان رسید و یک شهر در حال تدوین است.

کد خبر 6268763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha