۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷

عضو اتاق ایران در گفتگو با مهر:

نرخ دلار دوباره به کانال قبلی بازمی‌گردد/ بازگشت آرامش به بازار

نرخ دلار دوباره به کانال قبلی بازمی‌گردد/ بازگشت آرامش به بازار

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: در یک سال اخیر ثابت شده با آرام شدن فضا و فروکش کردن هیجانات بازار، نرخ ارز دوباره به کانال قبلی خود بازمی گردد.

کامبیز میرکریمی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تنش‌های منطقه‌ای و تجاوز محدود رژیم صهیونیستی به برخی اهداف نظامی کشورمان گفت: تا چند روز پیش با توجه به اخبار و تنش‌های منطقه‌ای بازار غیررسمی ارز با افزایش اندکی همراه شد که البته این افزایش نیز روی ثبت سفارش و واردات کالا اثر چندانی نداشت، چون عمده نیازهای ارزی کشور از طریق مرکز مبادله ایران و سامانه نیما تأمین می‌شود.

وی اظهار کرد: نوسان اندکی که در چندین روز گذشته به علت تنش‌های سیاسی در بازار ارز رخ داده بود، کاملاً طبیعی است که خوشبختانه روند کاهشی ارز هم از ساعات اولیه امروز آغاز شد. همچنین برای کنترل نرخ ارز نیازی به صدور بخشنامه جدید از سمت بانک مرکزی نیست، چراکه طی یکسال اخیر تجربه ثابت کرده با آرام شدن فضا، نرخ ارز نیز دوباره به کانال قبلی خود باز می‌گردد.

میرکریمی با اشاره به اینکه این اتفاقات بیشتر جنبه روانی بر بازار ارز دارد؛ گفت: سال گذشته نیز به صورت مکرر شاهد اتفاقات و تنش‌های سیاسی خارجی و داخلی بوده‌ایم که باعث نوسانات محدود و کوتاه مدتی در نرخ ارز شد که این هیجانات کاذب خیلی زود فروکش کرد و قیمت ارز دوباره به همان کانال‌های قبلی بازگشت؛ مانند اتفاقی که دیشب تجربه کردیم و در حال حاضر شاهد روند ریزشی دلار هستیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه خطاب به مردم که تحت تأثیر هیجانات کاذب بازار قرار گرفته‌اند، گفت: مردم نباید با اینگونه اتفاقات نگران شوند و فریب دلالان را بخورند، چون در موارد مشابه قبلی نیز شاهد بودیم افزایش نرخ ارز با اقدامات بانک مرکزی بلافاصله بعد از چند روز کنترل شد و روند اصلاحی خود را آغاز کرد که این بار هم قیمت ارز دوباره به سطح و کانال قبل از تنش‌ها خواهد رسید.

کد خبر 6268788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha