۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۵۰

بختیار:

دیدار رؤسای جمهور ایران و چین گامی مهم در اجرای توافقات است

دیدار رؤسای جمهور ایران و چین گامی مهم در اجرای توافقات است

سفیر ایران در چین با اشاره به دیدار رؤسای جمهور ایران و چین در روسیه بیان کرد که این دیدار گامی مهم در اجرایی‌سازی توافقات رهبران عالی ایران و چین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محسن بختیار» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در خصوص دیدار رؤسای جمهور ایران و چین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: نخستین ملاقات رئیس جمهور ایران و رئیس جمهور چین در خلال نشست سران بریکس پس از عضویت کامل ایران، گامی مهم در اجرایی‌سازی توافقات رهبران عالی ایران و چین است.

وی همچنین نوشت: همکاری دو کشور در قالب بریکس علاوه بر ابعاد دوجانبه، تقویت جنوب جهانی و تحکیم صلح و ثبات بین‌المللی را در پی خواهد داشت.

گفتنی است، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان و شی‌جین‌پینگ، رئیس جمهور چین چهارشنبه گذشته در حاشیه اجلاس سران گروه بریکس در کازان روسیه با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

پزشکیان در این نشست با بیان اینکه اعتماد متقابل با اقدامات و پروژه‌های مشترک عینیت خواهد یافت، اظهار داشت: ارتباطات ما باید بر مبنای یک برنامه با چارچوب و زمان‌بندی مشخص در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با هدف برد برد دنبال شود، این شکل از تعامل به تعمیق مناسبات منجر خواهد شد.

کد خبر 6268821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha