۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۰۵

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:

کود مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

کود مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

همدان ـ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در مرحله اول مقدار ۱۵۰۰ تن کود دی آمونیوم فسفات در دسترس کشاورزان همدانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز الیاسی پیش از ظهر روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ابلاغ وزارت جهادکشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اوایل مرداد ماه سال جاری، این شرکت موظف شد تا با اتخاذ تدابیر لازم، مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات (DAP) را از منابع داخلی و خارجی تأمین و برای استفاده در کشت انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی و حتی سبزی و صیفی‌جات و گلخانه‌ها، در سراسر کشور در اختیار کشاورزان قرار دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: با توجه به آغاز کشت پاییز و محبوبیت ویژه کود دی‌آمونیوم‌فسفات بین کشاورزان با توجه به شناخت آنان از اثربخشی این کود فسفاته و همچنین نیاز محصولات زراعی به آن، بلافاصله برنامه تأمین کود دی‌آمونیوم‌فسفات از محل تولید داخلی و همچنین واردات، در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول مقدار ۱۵۰۰ تن به استان همدان تخصیص داده شده و در حال حمل و تخلیه در کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان می‌باشد اظهار کرد: آمادگی داریم این نوع کود را در اختیار کلیه کشاورزان قرار دهیم و هیچ نوع محدویتی برای مصرف از نظر نوع کشت و محصول وجود ندارد و درچارچوب الگوی کشت، حتی کشاورزان سبزی و صیفی‌کار نیز می‌توانند پس از دریافت حواله الکترونیکی از مراکز خدمات کشاورزی منطقه خود، کود دی‌آمونیوم‌فسفات را از کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سراسر استان دریافت نمایند.

این مقام مسئول به کشاورزان استان توصیه کرد برای افزایش کمیت و کیفیت محصولات و در راستای کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد، مصرف این کود را در برنامه تغذیه گیاهی کشت‌های خود قرار دهند و در زمین زراعی، باغ، گلخانه‌ها استفاده نمایند.

وی در خصوص ذخایر استراتژیک کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) در استان اعلام کرد: هم اکنون این میزان بیش از ۱۰ هزار تن می‌باشد که روزانه حدود ۶۰۰ تن انواع کود کشاورزی از انبارهای سازمانی همدان، مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقصد کارگزاران و عاملین فروش ارسال می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهمترین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که به‌عنوان اولین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی، وظیفه بسیار مهم تأمین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی بویژه کودهای یارانه‌ای را در کشور برعهده دارد.

الیاسی خاطرنشان کرد: این شرکت تاکنون این وظیفه حساس را به بهترین نحو ممکن، به انجام رسانده و علیرغم وجود تمامی چالش‌ها در چند سال اخیر به ویژه محدودیت‌های ریالی و ارزی، تحریم‌های ظالمانه و …، توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامی کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) مورد نیاز کشاورزی را به موقع تأمین نموده و در استان همدان از طریق ۱۰۰ کارگزار توزیع کود، در اختیار کشاورزان در سراسر استان، قرار دهد.

کد خبر 6268861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha