۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افزایش سرعت وزش باد و کاهش دما در سیستان وبلوچستان 

افزایش سرعت وزش باد و کاهش دما در سیستان وبلوچستان 

زاهدان_ مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از افزایش سرعت وزش باد در شمال استان و کاهش شش تا نه درجه ای دما برای مناطق شمالی و مرکزی این خطه پهناور خبرداد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۲۸ در استان، افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از اواخر وقت یک شنبه تا بعد از ظهر دوشنبه (۶ تا ۷ آبان) وزش باد شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی سیستان وبلوچستان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از دوشنبه تا پنج شنبه (۷ تا ۱۰ آبان) با نفوذ توده هوای سرد، کاهش حدود شش تا نه درجه‌ای دما برای مناطق شمالی و مرکزی استان رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کرده، احتیاط در ترددهای جاده‌ای عملیات عمرانی در نظر گرفته و عدم انجام پروازهای سبک شامل گلایدر و بالگرد را مدنظر قرار دهند و از محصولات کشاورزی و سالن‌های پرورشی محافظت شود.

حیدری اضافه کرد: در این مدت، استفاده از پوشش گرم در اوایل روز و شب، آماده سازی وسایل گرمایشی و تنظیم دما و رطوبت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ خوراکی در نظر گرفته شود.

کد خبر 6268948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha