۷ آبان ۱۴۰۳، ۸:۵۵

انتقاد بدون راهکار قبول نیست؛

کاظم قبادی: وقت اعتماد به مربی ایرانی تیروکمان رسیده بود

کاظم قبادی: وقت اعتماد به مربی ایرانی تیروکمان رسیده بود

عضو کمیته فنی فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: انتقاد زمانی مورد قبول است که در کنار آن راهکار و روشی هم ارائه شود در غیر این صورت نباید آنها را جدی گرفت.

کاظم قبادی عضو کمیته فنی فدراسیون تیراندازی با کمان در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص اعتماد دوباره فدراسیون به مربیان ایرانی برای هدایت تیم‌های ملی ریکرو و کامپوند، اظهار کرد: در کمیته فنی گزینه‌های مختلفی برای هدایت تیم‌های ملی مطرح شد اما در نهایت از بین افراد معرفی شده اسماعیل عبادی و بهزاد پاکزاد بیشترین رأی را به خود اختصاص دادند. اگر بخواهیم واقعیت ماجرا را هم در نظر بگیریم هر دوی این عزیزان در امر مربیگری از بهترین‌های ایران هستند.

وی در مورد اهداف تعیین شده برای تیم ملی با حضور کادر فنی ایرانی گفت: در دو سال گذشته تیراندازی با کمان ایران رشد خیلی خوبی را شاهد بود. در همین مورد اکثر ورزشکاران ما افزایش رکورد داشتند که نشان می‌دهد مسیر طی شده کاملاً مناسب بوده است. مطمئن هستیم این روند رو به رشد با حضور این دو مربی عزیز ادامه پیدا خواهد کرد. حرکت رو به رو رشد تیروکمان با مربی کره‌ای استارت خورد و قطعاً هدف ما ادامه این مسیر خواهد بود.

عضو کمیته فنی فدراسیون تیراندازی با کمان خاطر نشان کرد: پاکزاد جزو مربی‌های بسیار فنی ایران است و عبادی هم تجربه خوبی دارد. مطمئنم انتخاب درستی انجام شده است و در آینده نزدیک ثمره این تصمیم را مشاهده خواهیم کرد.

این کارشناس تیراندازی با کمان در پاسخ به این پرسش که آیا انتقادهای مطرح شده نسبت به عملکرد مربی کره‌ای، فدراسیون را مجاب به انتخاب گزینه‌های داخلی کرد؟ گفت: نتایجی که مربی کره‌ای به دست آورده برای ما ارزشمند است و باید جانب انصاف را در این زمینه رعایت کنیم. هرگز بر اساس صحبت‌های مطرح شده تصمیم بر این نگرفتیم که بخواهیم تغییری در ترکیب کادر فنی ایجاد کنیم. انتقاد زمانی مورد قبول است که در کنار آن راهکار و روشی هم ارائه شود در غیر این صورت نباید آنها را جدی گرفت.

کاظم قبادی: وقت اعتماد به مربی ایرانی تیروکمان رسیده بود

قبادی تاکید کرد: ما مدت‌ها بود که در کنار تیم‌های ملی خودمان از نیروهای داخلی استفاده می‌کردیم و منکر توانایی آنها نیستیم ولی اگر نتایج یک دهه اخیر را بررسی کنیم متوجه تأثیر حضور هونگ خواهیم شد. بهتر است المپیک ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ را در نظر داشته باشیم و سپس به بررسی عملکرد المپیک ۲۰۲۴ پاریس و تأثیر استفاده از مربی کره‌ای پی ببریم. در بازی‌های المپیک پاریس برای نخستین بار تنها نماینده ما موفق شد به مرحله حذفی راه پیدا کند.

وی افزود: فلاح در این رقابت‌ها پس از پرتاب ۷۲ تیر موفق به کسب ۶۵۲ امتیاز و جایگاه بیست و هشتمی شد که بهترین رتبه ورزشکاران ایران در بخش آقایان و بانوان در ادوار المپیک به شمار می‌آید. پیش از این بهترین نتیجه تاریخ تیراندازی را میلاد وزیری کسب کرده بود که در المپیک ۲۰۱۲ لندن در جایگاه سی و نهم ایستاده بود و در بخش بانوان هم زهرا نعمتی در المپیک ۲۰۱۶ ریو با کسب جایگاه چهل و نهم از صعود به مرحله حذفی باز مانده بود.

عضو کمیته فنی فدراسیون تیراندازی با کمان اضافه کرد: ملی‌پوشان ایران ۱۰ سال بود که موفق به افزایش رکورد نشده بودند، دربازی‌های المپیک همواره در همان مسابقه نخست از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند. اما در همین مدت کوتاه حضور مربی کره‌ای چهار بار رکورد ایران توسط ورزشکاران خودمان شکسته شد. در المپیک هم یک نتیجه تاریخی به دست آمد.

قبادی با بیان اینکه انتخاب‌های انجام شده را مناسب می‌بینم؛ گفت: هونگ برای توسعه تیم ملی ایران زحمت کشید و اگر کمی خوش شانس بودیم در المپیک بیش از یک نماینده داشتیم. فائز محمدی استعداد ۱۶ ساله ما است که در نهایت با بدشانسی سهمیه را از دست داد. حسین گلشنی یکی دیگر از کمانداران با استعداد ماست که در همین مدت اخیر نتایج خوبی را زیر نظر مربی کره‌ای کسب کرده است.

او در پایان با بیان اینکه ادامه این مسیر برای ما در اولویت است؛ گفت: کار با هر مربی شرایط ویژه خودش را دارد. ما همیشه در رده‌های پایه به مربیان ایرانی اعتماد کردیم و ثمره آن را در حال حاضر و در تیم ملی بزرگسالان مان مشاهده می‌کنیم. ولی گاهی اوقات برای بروز شدن هم نیاز داریم از دانش مربیان خوب خارجی هم بهره ببریم. این سیاست همیشه در فدراسیون تیروکمان دنبال شده و خوشبختانه این رشته وضعیت خوبی دارد.

کد خبر 6269137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha