۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰

افتتاح نمایشگاه عکس فرهنگ ژاپن در متروی تهران

افتتاح نمایشگاه عکس فرهنگ ژاپن در متروی تهران

آیین افتتاح نمایشگاه عکس فرهنگ ژاپن با حضور سفیر این کشور امروز در ایستگاه مترو میدان جهاد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حشمتی سرپرست قائم‌مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران، گفت: بسیار خوشحالیم که نمایشگاه عکس فرهنگ ژاپن را در ایستگاهی با معماری اصیل و سنتی افتتاح می‌کنیم. مترو تهران به‌عنوان شاهرگ حمل و نقل پایتخت، روزانه میلیون‌ها نفر را جابه‌جا می‌کند. این حجم بالای تردد فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ و هنر فراهم کرده و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گامی در این راستا است.

وی افزود: این رویداد ارزشمند زمینه‌ای برای ارتباط میان فرهنگ غنی ایرانی و ژاپنی است و برگزاری نمایشگاه عکس ژاپن فرصتی فراهم می‌آورد تا مسافران متروی تهران با یکی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌های جهان آشنا شوند.

حشمتی با بیان اینکه این نمایشگاه شامل تصاویری دیدنی از فرهنگ و آداب ژاپن است گفت: ژاپن در حمل‌ونقل عمومی پیشرو است و متروی توکیو با بیش از ۹۷ سال سابقه و جابه‌جایی روزانه ۶.۵ میلیون مسافر، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل جهان به شمار می‌رود. البته مترو تهران نیز در بیش از ۲۵ سال فعالیت و بدون حتی یک روز تعطیلی، نزدیک به ۱۲ میلیارد سفر را در شبکه‌ای به طول ۲۹۶ کیلومتر و با ۱۵۹ ایستگاه به ثبت رسانده است. امیدواریم این نمایشگاه موجب همکاری‌های مشترک میان متروهای تهران و توکیو شود تا بتوانیم از تجربیات همتایان ژاپنی بهره‌مند شویم.

در ادامه غلامزاده، معاون امور بین‌الملل شهرداری تهران، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی کشور ژاپن به شهروندان تهران است. به‌موازات این نمایشگاه، برنامه مشابهی در ایستگاه تجریش نیز برگزار می‌شود و امیدواریم به‌زودی نمایشگاهی از فرهنگ ایران در ژاپن برپا شود.

تاماکی تسوکادا، سفیر ژاپن در ایران، نیز در این مراسم ضمن قدردانی از شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: این نمایشگاه در یکی از پرترددترین ایستگاه‌ها برگزار شده است و مایه خوشحالی است که تصاویر زندگی روزمره ژاپن را به ایرانیان نشان می‌دهیم. هفته آینده نیز در مرکز هنری آسمان برنامه‌ای برای اکران عکس‌های ژاپن همراه با نمایش فیلم‌های مرتبط خواهیم داشت.

وی با اشاره به اتفاقات شب گذشته گفت: علی رغم تنش ایجاد شده در شب گذشته، خوشحال هستم که در حال حاضر شرایط عادی است و ما طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مراسم شرکت کردیم و برنامه به خوبی برگزار شد.

سفیر ژاپن در پایان اظهار کرد: ایران در زمینه آموزش و فناوری از استاندارد بالایی برخوردار است و متروهای تهران و توکیو از لحاظ ازدحام مسافری شباهت‌های زیادی دارند.

گفتنی است، نمایشگاه عکس نگاهی به فرهنگ ژاپن از امروز، ۵ آبان ماه، تا ۱۱ آبان‌ماه در دو ایستگاه مترو میدان جهاد در خط ۳ و ایستگاه تجریش در خط ۱ میزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 6269168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha