۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۳۸

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی:

پردیس مجهز سینمایی در خوی و سلماس ساخته می شود

پردیس مجهز سینمایی در خوی و سلماس ساخته می شود

ارومیه- رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: در حال مذاکره با مسئولان شهرستانهای خوی و سلماس، برای ساخت پردیس‌های مجهز سینمایی در این شهرستانها هستیم.

هادی سعیدی فرد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در صورت توافق مسئولان با همکاری حوزه هنری پردیس‌های مجهز سینمایی در خوی و سلماس ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۸ سالن سینمایی با ظرفیت ۸۰۰ صندلی، با بهترین و مدرن‌ترین امکانات روز سینمایی کشور در شهرستان ارومیه فعال است، بخش خصوصی نیز در شهرستان خوی سینمای فعال دارد.

سعیدی فرد ادامه داد: طی سال جاری تاکنون ۶۰ عنوان فیلم در سینماهای استان که تحت نظر حوزه هنری هستند اکران شده است و بیش از ۲۰۰ هزار نفر از فیلم‌ها تماشا کرده‌اند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در خصوص بازسازی سینماهای استان نیز گفت: در کنار بازسازی و احدا پردیس سینمایی ارومیه بازسازی سینما انقلاب ارومیه نیز چند بار انجام شده است.

سعیدی فرد گفت: در دو سال گذشته با توجه به بودجه اختصاص یافته به بازسازی این سالن سینمایی بخش‌هایی از آن بازسازی شده است که برای تکمیل آن به بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در حال رایزنی برای تأمین آن از منابع استانی هستیم.

کد خبر 6269193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha