۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

فرهنگسازی اصولی‌ترین راه مصرف بهینه گاز است‌

فرهنگسازی اصولی‌ترین راه مصرف بهینه گاز است‌

قزوین- مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تأکید کرد: فرهنگسازی و مدیریت مصرف، اساسی‌ترین راهکار مصرف بهینه گاز طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجتی‌پور با بیان اینکه فرهنگسازی و مدیریت مصرف، اساسی‌ترین راهکار مصرف بهینه گاز طبیعی است، اظهار کرد: نهادینه کردن مدیریت مصرف در فرهنگ جامعه اصلی‌ترین راهکار دستیابی به الگوی مصرف بهینه گاز است.

وی همچنین رعایت محدوده دمایی بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در منازل و اماکن مسکونی و همچنین رعایت دمای حداکثر ۱۸ درجه سانتیگراد در اماکن و فضاهای اداری و تجاری را از اصول مصرف بهینه گاز دانست و گفت: اگر رعایت این نکته به فرهنگ خانواده‌ها و اصناف تبدیل شود می‌توان انتظار داشت که در فصل سرما با کمبود گاز مواجه نخواهیم شد.

حجتی‌پور خاموش کردن لوازم گرمایشی موجود در اتاق‌های خالی و بلااستفاده را در پیشگیری از هدررفت گاز بسیار مؤثر اعلام کرد و گفت: توجه به نکات کوچک اما مهم می‌تواند فصول سرد را برای همه شهروندان گرم و دلچسب کند.

این مسئول با تأکید بر نقش محوری مادران در خانواده، این گروه را از مهم‌ترین اشاعه دهندگان فرهنگ صحیح مصرف خواند و تأکید کرد: استفاده از لباس‌های مناسب با دما نکته کلیدی در مصرف صحیح گاز در فصل سرد سال محسوب می‌شود و مادران در انتقال این فرهنگ به نسل جوان می‌توانند نقش پررنگی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز قزوین همچنین از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی خواست تا با استفاده از لوازم گازسوز دارای برچسب انرژی، از مصرف بیش از حد استاندارد گاز در فضاهای اداری پیشگیری کنند.

کد خبر 6269230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha