۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۲۴

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان:

فاز دوم تصفیه خانه آب شهر خرم‌آباد عملیاتی شود

فاز دوم تصفیه خانه آب شهر خرم‌آباد عملیاتی شود

خرم آباد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ضرورت دارد که فاز دوم تصفیه خانه آب شهر خرم آباد عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان بعدازظهر امروز شنبه در شورای برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد تأمین آب شرب جمعیت شهری لرستان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب است، اظهار داشت: همچنین ۷۶ درصد از جمعیت روستایی لرستان تأمین آب شرب شده اند.

وی با بیان اینکه از مجموع دو هزار و ۷۴۲ روستای لرستان، هزار و ۶۳۸ روستا آبرسانی شده و لرستان در این زمینه هشتمین استان کشور به شمار می‌آید، گفت: همچنین دفع فاضلاب ۷۶۰ هزار نفر از جمعیت شهری معادل ۶۱ درصد تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان است.

اکبریان با بیان اینکه هیچ کدام از شهرها و روستاهای لرستان آب شرب پایدار ندارند و همه از طریق چاه، چشمه و قنات تأمین آب می‌شوند، گفت: ۴۰ درصد از تأسیسات آبرسانی لرستان فرسوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان از اجرای پروژه‌های رفع تنش آبی در شهرهای لرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج پروژه تصفیه خانه فاضلاب را در لرستان با نیاز اعتباری دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دستور کار داریم.

وی گفت: ضرورت دارد که فاز دوم تصفیه خانه آب شهر خرم آباد عملیاتی شود.

اکبریان از اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان ظرف سه سال و حجم سرمایه گذاری ۴۲۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: همچنین ۱۶ پروژه در حوزه‌های مختلف در دست اقدام است.

کد خبر 6269310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha