۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۵۸

بزرگترین بازار گل زعفران ایران در تربت‌حیدریه آغاز به کار کرد

بزرگترین بازار گل زعفران ایران در تربت‌حیدریه آغاز به کار کرد

تربت حیدریه- مدیر بازار گل زعفران تربت‌حیدریه گفت: بزرگترین بازار گل زعفران با ۷۲ غرفه ظهر شنبه در محل پایانه مسافری تربت حیدریه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ارجمندی در آئین آغاز به کار بزرگترین بازار گل زعفران اظهار کرد: بازار گل به مساحت هشت هزار مترمربع و به مدت ۵۵ روز (تا پایان فصل برداشت زعفران) دایر است.

مدیر بازار گل زعفران تربت‌حیدریه بیان کرد: با توجه به آغاز فصل برداشت، روزانه نزدیک به یک تُن گل تَر وارد چرخه مبادله در این بازار می‌شود و هر چه به پایان آبان ماه جاری نزدیک می‌شویم این رقم بیشتر نیز خواهد شد.

وی افزود: برای رفاه حال مراجعان نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته، نصب شیر آب و روشوری سرامیکی، استقرار یک دستگاه خودپرداز (ATM) خودرویی، استقرار نیروی انتظامی و راهور، پایش و نظارت بر مسائل بهداشتی، صدور کارت شناسایی برای غرفه داران، نصب سایبان جلوی هر غرفه، یکسان‌سازی فضای تبلیغات محیطی بازار، تحویل لباس فرم و زیرانداز مخصوص نگهداری گل زعفران و دیگر خدمات مورد نیاز انجام شده‌است.

ارجمندی بیان کرد: به اعتبار این بازار و به خصوص کیفیت بالای زعفران منطقه تربت‌حیدریه شامل سه شهرستان تربت‌حیدریه زاوه و مه‌ولات، همه ساله شاهد ورود گل زعفران از دیگر نقاط استان خراسان رضوی برای عرضه در این بازار و فروش آن به نام گل زعفران این خطه هستیم.

مدیر بازار گل زعفران تربت‌حیدریه افزود: با توجه به آغاز فصل برداشت، روزانه نزدیک به یک تُن گُل تَر وارد چرخه مبادله در این بازار می‌شود و هر چه به پایان آبان ماه جاری نزدیک می‌شویم این رقم بیشتر نیز خواهد شد.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های غرفه‌داران وجود بازارهای حاشیه‌ای در اطراف شهر است که گل زعفران بدون هیچ نظارتی در آنجا خرید و فروش می‌شود و شایسته است مسئولان حوزه نظارت به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

ارجمندی تصریح کرد: بازار گل زعفران هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ دایر است و برداشت زعفران به ترتیب در سه اقلیم سرد (رُخ)، معتدل (مرکزی و زاوه) و گرم (مه‌ولات) از ۱۵ مهر آغاز می‌شود و تا اواخر آبان ادامه دارد.

کد خبر 6269366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha