۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۸:۱۵

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

عظمت قرآن باید محور ارادت ما به اهل‌بیت (ع) باشد

عظمت قرآن باید محور ارادت ما به اهل‌بیت (ع) باشد

مشهد- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عظمت قرآن باید محور ارادت ما به اهل‌بیت (ع) قرار بگیرد، زیرا معصومین (ع) مبین این کتاب آسمانی هستند.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی خراسان رضوی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان برگزار شد با بیان اینکه تاکنون شوراهای مختلفی در سطح استان و کشور برای موضوعات قرآنی تشکیل شده است، اظهار کرد: با وجود این همه شورا هیچ‌کدام در بحث تولیت قرآن نتوانستند به‌خوبی عمل کنند؛ علت این امر نیز جاذب نبودن آن‌ها بوده است.

تمام جریانات باید از تولیت قرآن بهره‌مند شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر جریانی متولی قرآن شد و تنها به طرح و برنامه‌های خود توجه کرد به‌نحوی‌که دیگران نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند، موفق نخواهد بود، افزود: دقت داشته باشید که جریان قرآنی یک مسئله رسمی کشور نیست که از بالا دستورالعمل‌ها ابلاغ شود و همه ملزم به اجرای آن باشند؛ قرآن متعلق به همه است و تمام جریانات و گروه‌ها باید از آن بهره‌مند شوند.

وی جریان قرآنی را ارتباط و اعتقادی دانست که افراد، دستگاه‌ها و تشکل‌ها با قرآن کریم دارند و ادامه داد: شورای قرآنی باید جاذب باشد تا دیگران جذب آن شوند نه اینکه منتظر بماند تا سایرین به دنبال آن بیایند.

چند نکته مهم برای تولیت قرآن کریم

علم الهدی با تأکید بر داشتن متولی قرآنی در کشور خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه نسبت به سایرین آماده‌تر به نظر می‌رسد که برای موفق شدن باید به چندین نکته توجه و دقت داشته باشد، نخست جاذب بودن برای تمام دستگاه‌ها، تشکل‌ها و گروه‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دومین نکته مهم را توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات هر استان اعلام کرد و گفت: مسئله اهمیت، توسعه کار و سنگینی برنامه باید در هر استان موردتوجه قرار بگیرد، به‌عنوان‌مثال در بحث زیارت، جایگاه حرم امام رضا (ع) نسبت به سایر حرم‌های مطهر در عرصه بین‌المللی پررنگ‌تر است، پس نمی‌شود به‌صورت یکسان به آن پرداخت.

شناسایی نیازهای معنوی و مادی تشکل‌ها و دستگاه‌های قرآنی

وی نکته سوم را مسئله حمایت‌های معنوی و مادی از فعالیت‌های قرآنی گروه‌ها و تشکل‌های مختلف خواند و افزود: برخی از دستگاه‌ها در امور و فعالیت‌های قرآنی نیاز مالی و مادی ندارند بلکه نیازمند امکانات معنوی مانند اساتید تفسیر و قرائت هستند؛ بنابراین باید یک دبیرخانه قوی و منسجم تشکیل شود تا تمام این موارد را بررسی و ارزیابی کند که هر دستگاه و تشکل چه نوع حمایت و نیازی را لازم دارد.

علم الهدی تأکید کرد: در نهایت نیز باید مبادی و منابع حمایتی خود را فارغ از اعتبارات دولتی در نظر بگیریم، شهرداری، آستان قدس، حوزه، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و … همه منابع و امکانات عظیمی در اختیار دارند که می‌تواند در خدمت این شورا قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بحث نظارت بر انجام فعالیت‌ها، پیشرفت‌ها و کسرها اشاره و عنوان کرد: مهم‌ترین بخش در توسعه یک فعالیت توجه به امکانات فعلی آن است، ابتدا باید دارایی و ثروت قرآنی ما در استان مشخص شود که این اقدام توسط دبیرخانه باید عملیاتی شود.

عظمت قرآن باید محور ارادت ما به اهل‌بیت (ع) باشد

وی با ابراز امیدواری از موفقیت شورای قرآنی تأکید کرد: پیامبر اکرم (ص) آن میزان که بر روی قرآن حساس بودند، نسبت به عزیزان خود حساسیت نداشتند؛ تا امروز آن‌طور که شایسته است نتوانستیم حق قرآن را ادا کنیم درحالی‌که عظمت قرآن باید محور ارادت ما به اهل‌بیت (ع) قرار بگیرد، زیرا ائمه معصومین (ع) مبین قرآن هستند.

علم الهدی اضافه کرد: عزیزان دقت داشته باشید که شما در دنیا هر خیراتی داشته باشید به‌اندازه خدمت به قرآن اثر ندارد، زیرا پرداختن به موضوع قرآن، عملی که بشر را می‌خواهد هدایت کند.

کد خبر 6269380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha