۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۹:۴۸

نماینده ولی فقیه در کردستان:

جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در کردستان برگزار می‌شود

جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در کردستان برگزار می‌شود

سنندج_نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد بهمن ماه امسال در کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر شنبه در آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد اظهار کرد: جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد کاری فرهنگی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی است که باید همه دستگاه‌های استان در حمایت از این جشنواره همکاری کنند.

وی افزود: باید اطلاع رسانی جامع و کامل از این رویداد در سطح استان انجام و دستگاه‌های اجرایی برای هرچه باشکوه‌تر کردن جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مردم همراهی لازم را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: حوزه هنری استان کردستان با برگزاری این رویداد فرهنگی گام مؤثری در توجه به زیرساخت فرهنگی مساجد و دیدن جوانان با استعداد اهل مسجد برداشته است.

نماینده ولی فقیه کردستان بر داشتن برنامه‌ریزی منسجم و وسیع استانی و تبلیغات گسترده برای اجرای هرچه بهتر این جشنواره تاکید کرد و گفت: باید تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان برای این رویداد فرهنگی بسیج شوند.

حجت‌الاسلام پورذهبی اذعان کرد: استان کردستان در برنامه‌های فرهنگی و هنری جایگاه مطلوبی دارد و اقدامات این استان در سوق دادن استعدادها به سمت مساجد اقدامی ارزشمند است.

وی گفت: کردستان دارای تعداد زیادی مسجد است و در سنندج بیش از ۱۸۰ مسجد وجود دارد که امکانات آنها زمینه بهره‌مندی جوانان و نوجوانان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری را فراهم می‌آورد.

وی اذعان کرد: با برنامه ریزی درست و کمک دست اندرکاران مساجد می‌توان از ظرفیت مساجد برای اقدامات و رویدادهای ددینی و فرهنگی بهره برد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد فارغ از حمایت‌های متولیان و دست اندرکاران کشوری باید به عنوان یک جشنواره دائمی و سالیانه در استان برگزار شود و انتظار می‌رود که تمامی استان در این راستا حوزه هنری را یاری کنند.

وی از راه اندازی دفتر امور مساجد استان زیر نظر دفتر نماینده ولی فقیه و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: این دفتر به صورت کامل در برگزاری این رویداد حوزه هنری را همراهی خواهد کرد.

رونمایی از پوستر، جشنواره استانی تناتر مردمی "بچه‌های مسجد" (محرابیان) با حضور جمعی از مسئولان کردستان انجام شد که بهمن ماه امسال به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و با حضور گروه‌هایی از سطح استان به میزبانی شهرستان قروه برگزار می‌شود.

کد خبر 6269429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha