۵ آبان ۱۴۰۳، ۲۳:۰۸

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه خبر داد؛

بهره‌برداری از تونل سیاه‌طاهر تا پایان سال جاری

بهره‌برداری از تونل سیاه‌طاهر تا پایان سال جاری

کرمانشاه- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از بهره‌برداری از تونل سیاه‌طاهر در شهرستان ثلاث‌باباجانی تا پایان سال جاری خبر داد.

رامین الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ متر از طول تونل سیاه‌طاهر در شهرستان ثلاث‌باباجانی به پایان رسیده و ۲۰۰ متر از طول تونل جهت اجرای لاینینگ باقی مانده است.

وی افزود: عملیات کف‌برداری، اجرای روسازی شانل بیس و آسفالت به‌طول ۱۲۰۰ متر باقی مانده که اجرای لاینینگ و اصلاح ترانشه‌های بعد از تونل در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از انفجار قسمتی از مسیر در روزهای گذشته خبر داد و تصریح کرد: این انفجار در کیلومتر ۴۰ محور جوانرود_ ثلاث‌باباجانی در راستای اصلاح قوس و ترانشه‌بری سنگی به‌دلیل حجم بالای خاکبرداری در زمین سنگی انجام شد که نیازمند عملیات آتش‌باری بود.

الماسی از در بر گرفتن ۱۲۰۰ متر مربع و ۳۰۰ متر از طول راه موجود در اثر این انفجار خبر داد و تاکید کرد: در این انفجار ۱۸۰۰۰ مترمکعب خاکبرداری انجام شد که میزان قابل توجهی از عملیات را تسریع بخشید.

وی گفت: به‌دلیل این انفجار، این محور به احتمال زیاد تا پایان روز شنبه پنجم آبان‌ماه مسدود است و مردم می‌توانند از مسیر جایگزین در محور میرآباد_زمکان_ثلاث‌باباجانی استقاده کنند.

الماسی در پایان بیان داشت: این تونل به‌احتمال فراوان تا پایان سالجاری به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

تونل سیاه طاهر در کیلومتر ۳۸ محور مواصلاتی شهرستان جوانرود به ثلاث باباجانی قرار دارد، طول این تونل هزار و ۸۰ متر، ارتفاع آن ۹.۷۵ متر و عرض آن نیز ۱۲.۸ متر است.

کد خبر 6269601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha