۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹

کولیوند خبر داد؛

آموزش پدافند غیرعامل به ۷۰ هزار نیروی امدادی

آموزش پدافند غیرعامل به ۷۰ هزار نیروی امدادی

رئیس جمعیت هلال احمر از هوشمندسازی در مأموریت‌های هلال احمر و آموزش پدافند غیرعامل به ۷۰ هزار نیروی امدادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آئین رونمایی از برنامه پاسخ جمعیت هلال‌احمر در حوادث و مخاطرات و امضای تفاهم نامه با سازمان جغرافیایی صبح امروز برگزار شد.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در کارگاه توجیهی نظام عملیاتی و برنامه پاسخ جمعیت در مخاطرات و تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل، 《پدافند غیر عامل》را ایمنی بخش جامعه توصیف کرد.

کولیوند ادامه داد: قامت تنومند درخت پدافند غیرعامل را سردار جلالی بنیان گذاری کرد و پیگیری‌های جدی ایشان سبب شد تا پدافند غیرعامل عملکرد درخشانی داشته باشد و به الگویی برای سایر دستگاه‌ها بدل شده است.

وی افزود: امروز در هلال احمر نیز پدافند غیرعامل مورد توجه جدی قرار گرفته است. زمانی بود که پدافند غیرعامل مورد قبول دستگاه‌ها نبود اما امروز در کشور نهادینه شده است. پدافند غیرعامل در صحبت بزرگان ما نیز مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس هلال احمر چندین برنامه را در حوزه پدافند غیرعامل پیگیری کرد.

رئیس هلال احمر تصریح کرد: در این راستا آموزش‌های همگانی و تخصصی در دستور کار قرار گرفته است. اینکه بدانیم در موقع بحران باید چه اقدامی انجام داد، مهم‌ترین رکن آموزش است.

وی افزود: در گام نخست خطرها شناسایی شده و برای پاسخگویی به خطرات و بحران‌ها برنامه‌های مختلف داریم. بی شک یکی از مهم‌ترین بحران‌ها که احتمال وقوع آن متصور بود، زلزله تهران است. بر این اساس استان‌های معین تهران مشخص شده‌اند و در تلاش هستیم تا تهران را به استان‌های معین معرفی کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال تمرین نحوه ایجاد اسکان اضطراری، امدادرسانی و ارائه کمک‌های بهداشتی هستیم. این روند با جدیت در دستور کار هلال احمر است.

وی افزود: ۷۰ هزار نیروی امدادی هلال احمر امروز آموزش تخصصی دیده‌اند تا در موقع بحران در کمترین زمان ممکن پای کار باشند. نمونه این عملکرد سریع را می‌توان در کمک رسانی به مجروحین انفجارهای لبنان مشاهده کرد. امروز تهدیدهای نوترکیب در کمین ما هستند و باید برای مقابله با این خطرات آماده شد.

کولیوند ادامه داد: روحیه جهادی و مقاوم امروز جوانان ما نیاز به مکملی به نام پدافند غیرعامل دارد. جمعیت هلال احمر در این مسیر گام‌های اساسی برداشته و با قدرت این روند را ادامه می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هوشمندسازی در مأموریت‌های هلال احمر کلید خورده و رصد و داده کاوی در این زمینه فعال شده است. همچنین پیشگیری به عنوان یک رکن اساسی در پدافند غیرعامل در دستور کار است تا خسارت‌ها به حداقل برسد. باید سطح تاب‌آوری ارتقا یابد و این امر از طریق تمرین و مانور ممکن است.

وی توضیح داد: باید مخاطرات را شناخت و سپس به دنبال پیشگیری و راه‌های کاهش تلفات رفت. تفاهم نامه‌های متعددی با سایر دستگاه‌ها امضا شده تا بتوان با استفاده از داده‌های آنها برای خطرات احتمالی راهکار داشته باشیم. ما خدمتگزار مردم هستیم و باید در این راستا از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

کولیوند در قسمت دیگری از صحبت‌های خود ضمن محکومیت حملات بی‌رحمانه علیه غیرنظامیان در لبنان و غزه گفت: هلال احمر طبق وظایف ذاتی خود کمک‌های بشردوستانه خود را بدون توجه به مرزها انجام می‌دهد و هرچند بار دیگر که بیمارستان‌های هلال احمر را بمباران کنند باز هم برای کمک به جنگ زدگان پای کار هستیم و باز هم بیمارستان‌های صحرایی را برای درمان مجروحین احداث خواهیم کرد.

کد خبر 6269694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha