۶ آبان ۱۴۰۳، ۹:۰۱

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی:

۴۵ درصد از پرونده‌های سالمندان به مراکز نیکوکاری استان واگذار شد

۴۵ درصد از پرونده‌های سالمندان به مراکز نیکوکاری استان واگذار شد

بیرجند- مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۴۵ درصد از پرونده‌های سالمندان تحت حمایت بالای ۶۰ سال این نهاد برای تسریع در ارائه خدمات به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردم، اقدام به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و واگذاری امورات مردم به خود مردم تاکید تا تعامل بین همه قشرها انجام شود.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف در راه اندازی مراکز نیکوکاری این است، که با استفاده از ظرفیت‌های مردمی به سمت توانمندی اقشار نیازمند پیش برویم.

عرب گفت: به دنبال این هستیم در مراکز نیکوکاری از وجود نیروهای افتخاری و متخصص جهت پیشبرد امورات نیازمندان و ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و بهبود خدمت‌رسانی به مددجویان سالمند قدم برداریم.

مدیر کل کمیته امداد استان خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان را از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط سالمندان و نیاز به ارائه خدمات مطلوب‌تر و رسیدگی بیشتر به آن‌ها ۱۷ هزار و ۸۰۴ پرونده سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان معادل ۴۵ درصد کل پرونده‌ها به ۶۹ مرکز نیکوکاری واجد شرایط با حدود ۹۰ مددکار واگذار شده است.

عرب خاطرنشان کرد: ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، فرهنگی در کنار خدمات حمایتی و استفاده از ظرفیت مردم و خیران در کمک به نیازمندان از جمله برنامه‌های مراکز نیکوکاری است.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار و ۷۳۷ خانوار با جمعیت ۸۴ هزار و ۹۷۱ نفر تحت حمایت این نهاد است افزود: ۱۵۱ مرکز نیکوکاری در استان مشغول خدمات رسانی به محرومان هستند.

وی هم‌چنین با اشاره به خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت با کمک مراکز نیکوکاری از ابتدای امسال افزود: در هفته سالمند برای اجرای برنامه‌های مختلف نظیر تجلیل، تفقد و دلجویی و اعزام به اردو ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و تا پایان سال هم ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ارائه خدمات به سالمندان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6269736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha