۶ آبان ۱۴۰۳، ۹:۵۰

ترامپ: بولتون کودن بود/ با او کشورها را می‌ترساندم!

ترامپ: بولتون کودن بود/ با او کشورها را می‌ترساندم!

رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا از بزرگ‌ترین اشتباه دوره نخست ریاست جمهوری‌اش پرده برداشت!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که بزرگ‌ترین اشتباهش در دوره نخست حضور وی در کاخ سفید حد فاصل سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، انتخاب‌های اشتباه برای برخی مناصب بوده است!

وی مدعی شد که دوران ریاست جمهوری «فوق‌العاده‌ای» داشته اما اگر در انتخاب اطرافیانش بیشتر دقت می‌کرد، این دوران فوق‌العاده حتی بهتر هم می‌شد!

وی گفت: بزرگ‌ترین اشتباهی که مرتکب شدم این بود که تعدادی را انتخاب کردم که نباید می‌کردم.

رئیس جمهور سابق آمریکا در پاسخ به اینکه آیا منظورش «نئومحافظه‎‌کاران» است، افزود: بله. نئومحافظه‌کاران، آدم‌های بد و آدم‌های خائن. این روزها درباره آنها چیزهایی هم می‌خوانید و می‌شنوید. کسی مثل «کِلی» که قلدر اما شخصی ضعیف است!

جان کلی، رئیس دفتر وقت ترامپ به تازگی در چند مصاحبه مدعی شده است که ترامپ ۷۸ ساله در دوران حضورش در کاخ سفید، در محافل خصوصی از «هیتلر» تمجید کرده و بیش از یک بار گفته که رهبر بدنام آلمان نازی «کارهای خوبی هم انجام داده است.»

گرچه ترامپ این ادعا را رد کرده اما کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها و رقیب انتخاباتی وی از این فرصت استفاده کرد و رقیب جمهوری‌خواهش را «فاشیست» و یک «دیکتاتور» بالقوه خواند.

ترامپ به دیگر انتخاب بحث‌برانگیزش نیز اشاره کرد و نام جان بولتون، مشاور امنیت ملی وقت که به جنگ‌طلبی شهرت دارد را بر زبان آورد و گفت: بولتون یک احمق بود اما برای کار من فوق‌العاده(مناسب) بود. او کله‌خراب بود و هر وقت که مجبور بودم با کشوری سروکله بزنم، وقتی این آدم عجیب و غریب را می‌دیدند که پشت سرم نشسته است، با خودشان می‌گفتند «ترامپ می‌خواهد با او به جنگ برود»!

وی اضافه کرد: بولتون زمانی که (جرج اچ‌دابلیو) بوش به شکلی احمقانه وارد خاورمیانه شد(۱۹۹۰) همراه او بود. آنها هرگز نباید چنین کاری می‌کردند. آن روزها که هنوز جزو مردم عادی بودم هم این حرف را می‌زدم.

ترامپ سپتامبر ۲۰۱۹ بعد از ۱۸ ماه فعالیت، بولتون را برکنار کرد و گفت که با «بسیاری از مواضع و پیشنهادات مشاورش، به شدت مخالف بوده است.» همچنین بولتون در یکی از مصاحبه‌های اخیرش با سی‌ان‌ان درباره ادعای جان کلی، گفت که پیروزی ترامپ در انتخابات پنحم نوامبر می‌تواند «برای آمریکا خطرناک باشد.»

با این حال، او اتهامات «فاشیست» بودن ترامپ را رد کرد و گفت برای فاشیست بودن «باید فلسفه داشت و اساسا ترامپ قادر به فلسفه داشتن نیست.»

کد خبر 6269781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha