۶ آبان ۱۴۰۳، ۹:۴۷

زالی عنوان کرد؛

مقصد بسیاری از بیماری‌ها به مشکلات اسکلتی ختم می‌شود

مقصد بسیاری از بیماری‌ها به مشکلات اسکلتی ختم می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به افزایش بیماری های اسکلتی و عضلانی، گفت: مقصد نهایی بسیاری از بیماری‌ها، به بروز مشکلات عضلانی اسکلتی ختم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، به افزایش تروماهای ناشی از فرسایشی شغلی در کشور اشاره کرد و گفت: این قبیل تروماهای مزمن به دلیل مشکلات شغلی بسیار دیده می‌شود، حتی پزشکان نیز در زمره گروه‌های پرخطر در حوزه فرسایش شغلی هستند.

وی، افزایش جمعیت سالمند را از دیگر دلایل ضرورت توجه به مشکلات عضلانی و اسکلتی در کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۹.۵ درصد جمعیت کشور سالمند هستند، اما شتاب رشد این جمعیت در ۵ الی ۱۰ سال آینده از کشورهای غربی پیشی می‌گیرد. البته باید توجه داشت کشورهای غربی بعد از توسعه یافتگی با افزایش جمعیت سالمند روبه رو شدند اما در ایران هنوز بسیاری از زیرساخت‌ها برای این پدیده فراهم نشده است.

به گفته زالی، یکی از اصلی‌ترین مشکلات در سالمندی به ویژه در زنان، مشکلات عضلانی و اسکلتی است که کیفیت زندگی آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تغییر الگوی زندگی ایرانیان، حرکت به سمت زندگی شهری و صنعتی شدن را از دیگر عوامل شیوع مشکلات عضلانی و اسکلتی دانست و افزود: پیش بینی می‌شود طی ۱۰ سال آینده بیماری‌های اسکلتی در محدوده بیماری‌های مزمن قرار گیرد.

زالی تصریح کرد: مقصد نهایی بسیاری از بیماری‌ها در نهایت به بروز مشکلات عضلانی اسکلتی ختم می‌شود؛ انواع بیماری‌های التهابی، سیستمیک و بسیاری از سرطان‌ها که با متاستاز استخوانی همراه است.

کد خبر 6269799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha