۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد:

افزون بر ۳۲۳ هزار نفر در استان یزد بیمه سلامت هستند

افزون بر ۳۲۳ هزار نفر در استان یزد بیمه سلامت هستند

یزد- مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: ۳۲۳ هزار و ۲۱۵ نفر در این استان تحت پوشش بیمه هستند که ۱۳۸ هزار و ۴۲۰ نفر به صورت همگانی از طرح بیمه ایرانیان برخوردار شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دریجانی روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه استان یزد، افزود: در طرح بیمه ایرانیان از دهک اول تا پنجم رایگان شده اند که بیش از ۸۰ هزار نفر را شامل شده و به صورت سیستمی بیمه می شوند و نیازی به مراجعه هم ندارند.

وی ادامه داد: از مجموع تعداد بیمه شدگان سلامت در استان یزد ۷۶ هزار و ۷۹ نفر کارمندان دولت هستند همچنین امکان استفاده از خدمات بیمه حتی بر روی تخت بیمارستان هم وجود دارد و لذا از افرادی که هیچگونه بیمه ای ندارند درخواست می کنیم تا به مراکز بیمه سلامت مراجعه کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد گفت: از طرف این اداره کل ماهیانه ۱۰۴ میلیارد تومان به موسسات تشخیص درمانی پرداخت می شود که ۵۱ میلیارد تومان برا ی موسسات تشخیصی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و ۵۳ میلیارد تومان مربوط به موسسات خصوصی و خیریه و غیر دولتی است و پرداخت ها نیز به روز است.

دریجانی ادامه داد: ۱۲۷ نوع بیماری نشان دار شده و نیاز به مراجعه جهت تایید بیمه ندارند و تا کنون تعداد چهل هزار نفر که دارای فشار خون و دیابت هستند، نشان دار شده اند و صندوق صعب العلاج برای بیماران خاص است.

وی اظهار داشت: تا سقف ۷۰ میلیون تومان اسناد بیماران صعب العلاج قابل پرداخت است و برای ۱۲۷ بیماری نیز بدون سقف پرداخت می شود و هزینه های بستری در بیمارستان های دولتی نیز رایگان محاسبه می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: نوار تست و سوزن دستگاههای قند خون نیز در صورت نسخه شدن توسط پزشک در بخش مربوطه از طرف یمه سلامت رایگان محاسبه می شود همچنین در این استان طی ۶ ماه گذشته مبلغ ۳۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جهت بیماران صعب العلاج پرداخت شده است.

کد خبر 6269863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha