۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۳۵

مدیرعامل هلال احمر کرمان:

طرح دادرس آموزش دانش آموزان برای مقابله با خطر در هنگام حوادث است

طرح دادرس آموزش دانش آموزان برای مقابله با خطر در هنگام حوادث است

کرمان_مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: مهارت آمادگی و توانمندی دانش آموزان برای مقابله با خطر در زمان وقوع حوادث از اهداف اجرای طرح ملی دادرس است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فلاح، صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه طرح ملی دادرس گفت: مهارت، آمادگی و توانمندی دانش آموزان برای مقابله با خطر در زمان وقوع حوادث از اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح دادرس تمرینی برای توسعه فرهنگ مهربانی و همدلی، تمرین کار گروهی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان نوجوانان ایران اسلامی است افزود: واژه دادرس به معنای دانش‌آموز آماده در روزهای سخت، برای افزایش تاب‌آوری جامعه و توسعه فرهنگ مهربانی و همدلی، تمرین کار گروهی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان نوجوانان ایران اسلامی است؛ که آینده این سرزمین سربلند را رقم خواهند زد.

فلاح، افزود: مربیان آموزش دیده جمعیت هلال احمر استان کرمان با حضور در مدارس، به آموزش آیتم‌های امدادی دادرس خواهند پرداخت و ضمن ارائه آموزش‌های نظری به صورت عملی نیز دانش‌آموزان را با این مهارت‌ها آشنا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دادرس علاوه بر مدارس در میان خانواده‌ها نیز جایگاه ویژه‌ای یافته و موجب علاقه‌مندی خانواده‌ها به فراگیری آموزه‌های امدادی شده است که این خود نشان از موفقیت این طرح و دست‌یابی به بخش عمده اهداف آن دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اهداف و اصول جمعیت هلال احمر و شعار هر خانواده یک امدادگر، اظهار داشت: ما طبق رسالت خود در جمعیت هلال احمر برآنیم تا آموزش‌ها را در سطح کل جامعه گسترش دهیم و این مهم از طریق خانواده‌ها میسر خواهد شد.

فلاح ادامه داد: برای توسعه خدمات جمعیت هلال احمر در مقاطع مختلف تحصیلی؛ طرح ملی ماهر در مدارس ابتدایی سراسر استان از سال گذشته آغاز شده است و طرح ماهر با شعار هر مدرسه یک کانون مهارت آموزی هلال احمر در مدارس استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: چشم انداز مثبت دیگر این طرح تقویت و گسترش فعالیت‌های خود امدادی و دگر امدادی دانش آموزان به عنوان بازوی فعال و پویای جمعیت هلال احمر است.

وی افزود: امیدواریم این طرح با همکاری دستگاه‌های مسئول با سرعت قابل تأمل به آرمان‌های مدنظر دست یابد تا به هدف غایی و نهایی خانواده آماده و جامعه آماده برسیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: این طرح در سال تحصیلی گذشته در ۳۸۵ مدرسه و با حضور ۲۲ هزار دانش آموز برگزار شد که طی این طرح دانش مقطع اول متوسطه با آموزه‌های دادرس که همان آموزش‌های امدادی است، آشنا شدند.

کد خبر 6269952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha