۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

استاندارد سازی نظرات کارشناسی اولویت دستگاه قضایی استان سمنان است

استاندارد سازی نظرات کارشناسی اولویت دستگاه قضایی استان سمنان است

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه نظرات کارشناسی به دادرسی عادلانه منجر می‌شود، گفت: استاندارد سازی نظرات کارشناسی اولویت دستگاه قضایی استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق اکبری ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز کارشناسان رسمی دادگستری به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه یکی از ارکان مهم دادرسی عادلانه، اظهار نظرهای حرفه‌ای کارشناسان است، تاکید کرد: اظهار نظرهای فنی، تخصصی و هوشمندانه، گره‌گشای دعاوی حقوقی و حراست از انفال است.

وی با بیان اینکه دادرسی عادلانه باید متقن باشد، افزود: نظرات کارشناسی در این زمینه نقش مهم و حیاتی دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت رعایت موازین شرعی و قانونی در دادرسی‌ها تاکید کرد و گفت: ایجاد ساز و کاری برای کاهش برخی از خطاها در نظرات کارشناسی از جمله اولویت‌های ما در دستگاه قضائی استان سمنان است.

اکبری با بیان اینکه در سند بروز رسانی شده تحول و تعالی قضائی ایجاد این ساز و کار مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: هدف ما استاندارد سازی نظرات کارشناسی در دستگاه قضائی است.

وی افزود: بهره گیری از نظرات حرفه‌ای کارشناسان در برخی از موضوعات، عامل مؤثری در تحقق دادرسی عادلانه به منظور جلوگیری از تضییع حقوق طرف‌های حاضر در یک پرونده است و در نتیجه اهمیت بسزایی دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خواستار بهره‌گیری از ابزار نوین در راستای ارتقای نظرات کارشناسی در استان شد و بیان کرد: یکی از مزایای سامانه ارجاع هوشمند به کارشناس، حذف مداخلات انسانی است

کد خبر 6270221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha