۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۲۷

امام جمعه ساوه:

کاهش آسیب‌های اجتماعی ساوه نیازمند عزم جدی دستگاه‌های متولی است

کاهش آسیب‌های اجتماعی ساوه نیازمند عزم جدی دستگاه‌های متولی  است

ساوه- امام جمعه ساوه گفت: مجموعه های متولی مسائل اجتماعی و فرهنگی باید با تعامل، هم افزایی و انسجام برای بررسی علل بروز و کاهش آسیب های اجتماعی این شهرستان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی ظهر یکشنبه در یکصد دومین نشست شورای فرهنگی عمومی ساوه با اشاره به حمله اخیر اسرائیل به ایران اظهار کرد: ملت ایران هرگز در برابر مستکبران سر تسلیم و تعظیم فرود نمی‌آورد چرا که انقلاب اسلامی ادامه‌دهنده راه حق، حقیقت و پیروزی است و جبهه استکبار و رژیم صهیونیستی به طور قطع توان استقامت در این راستا را ندارد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: اسرائیل در اقدام اخیر بار دیگر رسوایی خود را در تاریخ ثبت کرد و بدون شک این ترقه بازی دشمن از سوی ایران اسلامی بی پاسخ نمی‌ماند و در زمان معین وعده صادق سوم اجرا و به عنوان فتح مطلق ثبت می‌شود.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه مسئولان نظام باید در همه عرصه‌ها با اقتدار گام بردارند، افزود: مسأله نظامی امر الله است و همه قوا برای تقویت و حمایت آن باید در میدان حضور داشته باشند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: دفاع از مظلوم از اصول نظام است و تأمین امنیت باید خارج از مرزها مورد توجه باشد شود در غیر این صورت باید با رژیم صهیونیستی در تهران بجنگیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فضای شهر باید دینی و قرآنی باشد، افزود: رفع آسیب‌های اجتماعی مطالبه رهبری از مسئولان امر بوده بنابراین در گام نخست باید نسبت به شناسایی علل بروز آسیب و مبارزه با آن اقدام کرد.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: مجموعه‌های متولی مسائل اجتماعی و فرهنگی باید با تعامل، هم افزایی و انسجام برای بررسی عوامل بروز و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

حجت الاسلام رحیمی افزود: ارائه اقدامات و برنامه‌ها در هفته فرهنگی باید در رشد، شکوفایی و ارتقای شهرستان ساوه تأثیرگذار باشد.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت مردم در هفته فرهنگی ساوه

فرماندار ساوه نیز با بیان اهمیت ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، تحقق این مهم را مستلزم پیش‌شرط‌های ارتقای سلامت اجتماعی، افزایش رضایتمندی مردم و نشاط اجتماعی دانست.

مهدی الیاسی از برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ساوه از ۱۲ آبان تا ۱۹ آبان‌ماه خبر داد و گفت: معرفی مفاخر و قابلیت‌های شهرستان ساوه در خودباوری و افزایش نشاط اجتماعی با اتکا به این ظرفیت‌ها در برنامه‌های هفته فرهنگی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های برگزار شده در هفته فرهنگی سال گذشته گفت: برنامه‌های هفته فرهنگی سال جاری باید متفاوت‌تر از سال گذشته اجرا شود.

فرماندار ساوه گفت: هفته فرهنگی شهرستان ساوه فرصت بسیار مغتنم و خوبی برای ارائه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

الیاسی افزود: بزرگداشت و اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی تنها به عهده ادارات و دستگاه‌های فرهنگی نیست و ملاک در هفته فرهنگی، شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها‎ و توانمندی‌های شهرستان در تمامی ابعاد و حوزه‌ها با مشارکت اقشار مختلف مردم است.

وی ادامه داد: تنها زمانی می‌توان گفت برگزاری نشست‌های فرهنگی مفید و مؤثر بوده که نتایج آن در زندگی روزمره مردم ظهور و بروز داشته باشد بنابراین لازمه چنین نتیجه‌ای انجام اقدامات بزرگ و اثرگذار فرهنگی است.

ترویج آئین‌ها، جامعه را از خطرات، آسیب‌ها و تهاجم‌های فرهنگی حفظ می‌کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز در این نشست ضمن تقدیر از اقتدار و هوشیاری نیروی پدافند هوایی کشورمان، افزود: باید به قدرت و اقتدار جوانان این مرز و بوم آفرین گفت که با اقدامات خود غرور ملی ایرانیان را احیا کردند.

احمد جوانمرد با بیان اینکه جامعه به حفظ و صیانت از فرهنگ غنی و آداب و رسوم متنوع و ارزشمند نیازمند است، گفت: ترویج آئین‌ها، فرهنگ، آداب و سنت‌ها جامعه را از خطرات، آسیب‌ها و تهاجم‌های فرهنگی حفظ می‌کند.

وی افزود: در سطح شهرستان ساوه هنرمندان و فرهنگیان بسیار توانمندی وجود دارند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در نظر دارد با استفاده از این ظرفیت به روند توسعه فرهنگی این شهرستان سرعت دهد تا بسیاری از مشکلات فرهنگی شهرستان را برطرف کند.

لازم به ذکر است معرفی ظرفیت‌ها و مشاهیر شهرستان، تهیه گزارش و کلیپ با عنوان معرفی شهرستان و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، برگزاری مسابقات بومی و محلی و جشنواره‌های مختلف، استفاده از ظرفیت هنرمندان و نخبگان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، معرفی اقوام، معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان، برگزاری جشنواره غذای سنتی، غرفه رسانه، تجلیل از نخبگان در موضوعات مختلف و خانواده شهدا بخشی از مصوبات این نشست بود.

کد خبر 6270322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha