۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی:

ورزشکاران نباید دغدغه‌ای جز ورزش داشته باشند

ورزشکاران نباید دغدغه‌ای جز ورزش داشته باشند

زنجان- رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: ورزشکاران به ویژه در حوزه قهرمانی نباید دغدغه‌ای جز ورزش داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نوروزی بعد از ظهر یکشنبه در مجمع سالیانه هیأت پزشکی ورزشی استان که در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای جدی این فدراسیون، مقوله تمرکززدایی است، افزود: بی‌تردید خدمات این فدراسیون نباید محدود به شهر خاصی بوده و باید همه مناطق کشور از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی سبک زندگی، اهتمام به ترویج ورزش همگانی می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند، اظهار کرد: با توجه به جایگاه ورزش در زندگی امروز، توسعه ورزش قهرمانی و همگانی باید محقق شود، از این رو پشتیبانی از این امر جزو اولویت‌های فدراسیون پزشکی ورزشی به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه اعتقاد راسخ به این مهم داریم که ورزشکاران نباید به جز ورزش دغدغه دیگری داشته باشند، ادامه داد: زمانی که ورزشکار در میادین ورزشی دچار حادثه شده و آسیب می‌بینید، روال کار این است که به واسطه فدراسیون پزشکی ورزشی بتواند مراحل درمان خود را به صورت تخصصی دنبال کرده و دغدغه دیگری نداشته باشد.

وی با یادآوری اینکه یکی از اقدامات این فدراسیون، فراهم کردن زمینه عضویت ورزشکاران در سامانه این فدراسیون بوده است، تصریح کرد: یکی از تلاش‌های چشم‌گیر این فدراسیون فراهم کردن امکاناتی برای معلولان ناشی از حوادث ورزشی بوده که این مهم به واسطه صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضروری محقق شده است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه در حال حاضر ورزشکاران با پرداخت ۹۵۰ هزار ریال حق عضویت خدمات درمانی تا سقف ۹۵۰ میلیون ریال هزینه درمان آسیب‌های ورزشی دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیأت پزشکی ورزشی استان زنجان تا به امروز توانسته است خدمات ارزنده‌ای را به جامعه هدف ارائه دهد.

کد خبر 6270361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha