۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۲۱

شهردار تبریز:

مرحله اول اینترنت خانگی بسترفیبرنوری تا یک‌ ماه آینده فعال می‌شود

مرحله اول اینترنت خانگی بسترفیبرنوری تا یک‌ ماه آینده فعال می‌شود

تبریز-شهردار تبریز گفت: مرحله اول اینترنت خانگی بر بستر فیبرنوری تا یک‌ ماه آینده در این شهر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار روز یکشنبه در جلسه شورای اسلامی این کلانشهر با بیان اینکه مرحله اول اینترنت خانگی بر بستر فیبرنوری تا یک ماه آینده در این شهر به بهره برداری می‌رسد، افزود: توسعه زیرساخت‌های فناوری مانند فیبرنوری نقش موثری در بهبود فضای کسب و کار مجازی ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: اینترنت پرسرعت از زیرساخت‌های مهم در توسعه کسب و کارهای خانگی است که می‌تواند جهش مطلوبی در حوزه اشتغال ایجاد کند و بر همین اساس اینترنت خانگی بر بستر فیبرنوری با مرحله بندی‌های منظم در این شهر در حال اجرا و بهره برداری است.

هوشیار، ادامه داد: شبکه فیبرنوری تا درب منازل اجرا می‌شود و شهرداری از اولین روز بهره برداری از این شبکه، اجاره بها و درآمد مالی خود را دریافت خواهد کرد.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی نیز در این جلسه، اجرای شبکه فیبرنوری را از جمله سرمایه گذاری‌های ارزشمند شهرداری تبریز دانست و گفت: در دوره ششم شورای اسلامی تبریز سه قرارداد اجرای شبکه فیبرنوری منعقد شده و قرارداد نخست شامل ساخت ۴۰ کیلومتر با صرف ۱۳۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

حجت الاسلام «سیدکاظم زعفرانچی‌لر» با اشاره به اتمام ساخت ۲۲۰ کیلومتر فیبرنوری در قالب دومین قرارداد شهرداری با شرکت ایرانسل، افزود: سومین قرارداد فیبرنوری شهرداری با شرکت ایرانسل برای اجرای ۵۰۰ کیلومتر برای انتقال اینترنت پرسرعت به درب منازل شهروندان منعقد شده است.

وی اظهار کرد: انتقال داده با سرعت زیاد و پهنای بالای باند، کاهش تداخلات الکترومغناطیسی، نبود افت سیگنال و امنیت بالای دیتا از جمله مزایای توسعه فیبرنوری در تبریز بوده و این شهر پس از بهره برداری از ۸۲۰ کیلومتر شبکه، در بین شهرهای کشور رتبه دوم اجرای شبکه فیبرنوری را به خود اختصاص خواهد داد.

کد خبر 6270379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha