۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۸:۳۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

سد بالاخانلو در استان قزوین به‌زودی آماده آبگیری می شود

سد بالاخانلو در استان قزوین به‌زودی آماده آبگیری می شود

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: سد بالاخانلو با تلاش و پیگیری‌های شبانه روزی عوامل اجرایی و نظارتی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز در سال جاری آبگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در بازدید از مراحل اجرایی احداث سد بالاخانلو و طرح آبرسانی از این سد به ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان اظهار کرد: پروژه احداث سد بالاخانلو یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و زیربنایی استان و به ویژه شهرستان بوئین زهرا است.

وی افزود: تامین آب شرب باکیفیت و بهداشتی برای منطقه با توجه به وضعیت کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی یکی از اولویت‌های مهم شهرستان است که در همین خصوص احداث سد بالاخانلو و شبکه آبرسانی آن نقش مهمی را در تامین آب شرب پایدار تا افق ۱۴۲۵ برای منطقه ایفاء می‌کند.

فرماندار بوئین زهرا تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از کارهای فنی و مهندسی این سد به پایان رسیده باید پیگیر اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل کارهای باقیمانده باشیم تا بتوانیم هر چه سریعتر این سد را آبگیری کنیم.

ادیب رامندی گفت: اولویت اول ما در شهرستان تکمیل سد بالاخانلو و در ادامه شبکه آبرسانی این سد است.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اهداف ساخت سد بالاخانلو عنوان کرد: این سد با هدف تامین بخشی از نیاز آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث بوده و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۸۶.۷ درصدی برخوردار است که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم این سد را در سال جاری به مرحله آبگیری برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین از کنترل سیلاب‌های فصلی، تغذیه مصنوعی، حفظ محیط زیست و بهبود آبیاری ۴۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تلفیقی موجود به عنوان دیگر اهداف ساخت این سد یاد کرد.

ستوده گفت: خوشبختانه معاون اول رئیس جمهور جدیداً دستورات بسیار خوبی برای تخصیص اعتبارات جهت تکمیل این سد صادر نمودند که باید بصورت جدی پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر کلیه جبهه‌های کاری فعال بوده و کار با کیفیت بسیار بالایی در حال انجام است.

ستوده با اشاره به طرح آبرسانی از سد بالاخانلو گفت: طول خط انتقال آب شرب از سد بالاخانلو به شهرها و روستاهای هدف حدود ۸۲ کیلومتر می‌باشد که در فاز اول و با توجه به اولویت‌های موجود اجرای خط انتقال از سد تا سه راهی سگزآباد به طول ۲۵ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر نیز این مسیر حدود ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در بخش پایانی صحبت های خود یادآور شد: احداث تصفیه‌خانه طرح آبرسانی از سد بالاخانلو به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است.

کد خبر 6270551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha