۶ آبان ۱۴۰۳، ۲۰:۳۶

مدیر پایگاه جهانی تخت سلیمان تکاب:

۶۰ هزار گردشگر از مجموعه تخت‌ سلیمان تکاب دیدن کرده اند

۶۰ هزار گردشگر از مجموعه تخت‌ سلیمان تکاب دیدن کرده اند

ارومیه - مدیر پایگاه جهانی تخت سلیمان گفت: امسال ۶۰ هزار و ۲۵۵ گردشگر داخلی و خارجی از مجموعه میراث جهانی تخت‌سلیمان این شهرستان بازدید کردند.

محمد امینیان در این زمینه با بیان اینکه تعداد گردشگران بازدید کننده از تخت سلیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: این گردشگران به طور جداگانه از محوطه باستانی و تاریخی مجموعه میراث جهانی تخت‌سلیمان، کوه زندان سلیمان و چشمه‌های آب‌گرم احمدآباد بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به بازدید ۱۶۳ نفر گردشگر خارجی از این مجموعه میراث جهانی طی سال جاری اضافه کرد: طی نیمه نخست سال گذشته ۵۴ هزار گردشگر از این مجموعه بازدید کرده بودند که ۲۴۲ نفر خارجی بودند.

وی افزود: بهسازی جاده‌های منتهی به تخت سلیمان، انجام فعالیت‌های معرفی و آموزشی مجموعه با رویکردهای نوین و تنوع در موضوعات، برگزاری و معرفی آئین‌های ویژه و برنامه‌های متنوع از جمله برگزاری جشنواره ملی نوروزگاه، اجرای ویژه برنامه بارش شهابی برساووشی و برگزاری برنامه علمی نجوم و رصد ستارگان موجب بازدید بیشتر گردشگران از این مجموعه شده است.

مدیر پایگاه جهانی تخت سلیمان ادامه داد: امسال برنامه‌های متنوع دیگری در مناسبت‌هایی چون هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، روز جهانی گردشگری، روز جهانی کودک، سالروز ثبت جهانی تخت سلیمان، نشست‌های مختلف علمی -پژوهشی و مراسم مذهبی زرتشتیان در این مجموعه برگزار شد.

امینیان ابراز امیدواری کرد که با تکمیل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در منطقه و معرفی شایسته پتانسیل‌های بالقوه مجموعه به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

کد خبر 6270636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha