۶ آبان ۱۴۰۳، ۲۰:۴۴

معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی:

سرشماری کشاورزی در ۲۰ شهرستان آذربایجان غربی اجرا می شود

سرشماری کشاورزی در ۲۰ شهرستان آذربایجان غربی اجرا می شود

ارومیه - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: طرح سرشماری کشاورزی اواسط آبان ماه در سطح ۲۰ شهرستان استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله یوسف زاده عصر یکشنبه در دیدار با فرماندار ارومیه به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای سرشماری کشاورزی در سطح ملی و استانی اشاره کرد و افزود: در قالب مکاتبات و جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی تخصصی دخیل در سرشماری کشاورزی، مقدمات اجرای این طرح در استان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۵۰ نفر عوامل اجرایی در سرشماری کشاورزی استان آذربایجان غربی پیش بینی شده است، افزود: سرشماری کشاورزی در سطح ۲۰ شهرستان، ۴۸ شهر و سه هزار و ۶۵۶ آبادی استان از ۱۲ آبان ماه آغاز خواهد شد.

یوسف زاده گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولیدات کشاورزی در کشور است، سرشماری این بخش از اهمیت بسیاری برخوردار است و طبق آمار موجود بیش از ۲۰۰ هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول فعالیت هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی یادآور شد: فعالیت‌های مشمول سرشماری کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دام سبک و سنگین، کشت گلخانه‌ای، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و طیور سنتی است.

فرماندار ارومیه نیز در این دیدار با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارد، گفت: با توجه به اینکه سرشماری نقش مؤثری در سرنوشت شهر و کشور دارد. بنابراین نیاز است که آمارگیران با دقت و کارشناسی کار خود را انجام دهند و مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

غلامحسین عماری با اشاره به ظرفیت بالای ارومیه در حوزه کشاورزی، تصریح کرد: این سرشماری مبنای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری ۱۰ سال آینده در حوزه کشاورزی خواهد بود که باید دقیق و صحیح انجام شود و باید اهمیت این کار را برای اهالی ساکن در روستاها بیان کنند.

کد خبر 6270640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha