۶ آبان ۱۴۰۳، ۲۲:۰۱

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

موزه باستان‌شناسی نیر بازگشایی می‌شود

موزه باستان‌شناسی نیر بازگشایی می‌شود

نیر- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اداره کل میراث فرهنگی آما ه بازگشایی موزه باستان‌شناسی در شهرستان نیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب عصر یکشنبه در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان نیر اظهار کرد: شهرستان نیر ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد که فرصتی برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان است و ما با تمام توان از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به مطالبه عمومی برای بازگشایی موزه نیر، افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی آماده بازگشایی موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: توافقات اولیه با شهرداری نیر برای تأمین نیروی انسانی لازم انجام یافته که در پی آن شاهد بازگشت اشیا و بازگشایی موزه در اسرع وقت خواهیم بود.

علیرضا حسینی، فرماندار شهرستان نیر نیز در این جلسه گفت: با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی اقدامات مناسبی در راستای تأمین زیرساخت‌ها و حمایت از پروژه‌های گردشگری شهرستان اتفاق افتاده است که شاهد تسریع روند اجرای این پروژه‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: یکی از نیازهای مهم شهرستان در حوزه گردشگری توجه ویژه به ایجاد زیرساخت‌ها در مسیر و اطراف بنای ثبت جهانی «کاروانسرای شاه عباسی نیر» است که در این مورد نیز نیازمند همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط هستیم.

در این جلسه مسائل و مشکلات پروژه‌های در دست اجرا و مناطق نمونه گردشگری شهرستان نیر از جمله پروژه «مروارید آزادی» و منطقه نمونه گردشگری «سقزچی» بررسی شد.

کد خبر 6270642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha