۶ آبان ۱۴۰۳، ۲۳:۰۲

بخشدار شبانکاره:

دهیاری های بخش شبانکاره در سرشماری کشاورزی همکاری کنند

دهیاری های بخش شبانکاره در سرشماری کشاورزی همکاری کنند

بوشهر- بخشدار شبانکاره گفت: شهردار، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در اقناع‌سازی عمومی و تشویق روستاییان جهت همکاری و شرکت در طرح سرشماری عمومی کشاورزی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی یکشنبه شب در نشست هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در بخش شبانکاره با اشاره به اهمیت بالای اجرای این طرح ملی اظهار داشت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی تصمیم سازی مناسب، هدف گذاری صحیح، برنامه ریزی دقیق و اجرای موفق در این بخش نیازمند داده‌های با کیفیت و به وقت است که تنها از طریق سرشماری عمومی کشاورزی به دست خواهد آمد.

بخشدار شبانکاره افزود: از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۹۳ پنج سرشماری در حوزه کشاورزی در کشور انجام شده و با توجه به تحولات سریع در بخش کشاورزی اجرای سرشماری در سال ۱۴۰۳ ضروری است.

حسینی بیان داشت: اطلاعات حاصل از این سرشماری تأمین کننده نیازهای چارچوبی و آمار پایه این بخش مورد نیاز مرکز آمار ایران، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان‌های متولی تنظیم بازار، برنامه ریزان و پژوهشگران است.

وی گفت: این سرشماری مانند سایر طرح‌های مرکز آمار ایران بر مبنای خود اظهاری است و مناطق روستایی و شهری را شامل می‌شود.

بخشدار شبانکاره در خصوص موارد استفاده این آمار و همکاری مردم با مأموران آمار بیان کرد: از مردم به خصوص کشاورزان بخش شبانکاره خواهشمند است اطلاعات دقیق به مأموران آمار بدهند و مطمئن باشند این اطلاعات فقط جهت برنامه ریزی استفاده می‌شود و این اطلاعات هیچ ارتباطی به مباحث مالیاتی یا یارانه پیدا نمی‌کنید، همه آمارگیران دارای جلیقه مخصوص سرشماری و کارت شناسایی معتبر خواهند بود.

وی گفت: این سرشماری از ۱۲ آبان آغاز و به مدت ۴۵ روز در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

حسینی به نقش مهم مجموعه شهرداری، دهیاری و شوراهای اسلامی در فرآیند اجرایی این طرح اشاره کرد و افزود: شهردار، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی علاوه بر حمایت و پشتیبانی از نیروهای پرسشگر و مهیا کردن زمینه مناسب جهت حضور کارشناسان در منطقه، شرایطی را مهیا سازند تا اطلاعات کسب شده نزدیک ترین حالت به واقعیت موجود باشد.

وی گفت: شایسته است شهردار، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در اقناع‌سازی عمومی و تشویق روستاییان جهت همکاری و شرکت در طرح سرشماری عمومی کشاورزی تلاش کنند.

کد خبر 6270680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha