۶ آبان ۱۴۰۳، ۲۲:۰۲

استاندار خوزستان:

افزایش مبادلات تجاری خوزستان با کردستان عراق هدف‌گذاری شد

افزایش مبادلات تجاری خوزستان با کردستان عراق هدف‌گذاری شد

اهواز - استاندار خوزستان گفت: در خصوص مبادلات تجاری رسیدن به رقم یک میلیارد دلار با اقلیم کردستان عراق هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا موالی زاده عصر امروز یکشنبه در نشست با هیئت تجاری اقلیم کردستان عراق همراه با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی اهواز که در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه این هیئت بازرگانی روابط خوبی با اتاق بازرگانی اهواز دارد و قرار است سفرها و بازدیدهایی در سطح استان داشته باشند گفت: همزمانی این سفر با حمله خام اندیشانه و متوهمانه رژیم صهیونیستی که گمان می‌کرد می‌تواند امنیت و آرامش کشور را مختل کنند، نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی، امنیت و ثبات کشور و حرکت در مسیر توسعه روابط ذیل رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت خدمتگزار است.

وی افزود: در جلسه امروز اشاره داشتم که در سفری که رئیس‌جمهور به اقلیم کردستان عراق داشت با زبان شیرین کردی سخن گفت، در نجف، کربلا و دیگر نقاط عراق مورد استقبال عمومی زیادی قرار گرفت که نشان‌دهنده این است که ما روابط دیرپا و عمیقی با عراق و اقلیم کردستان این کشور داریم.

موالی زاده ادامه داد: این اشتراکات فرهنگی می‌تواند بستر خوبی برای توسعه روابط در بخش‌های بازرگانی و اقتصادی فراهم کند چرا که خوزستان قطب رشد و توسعه و دارای پتانسیل‌های عظیمی است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در خصوص مبادلات تجاری رسیدن به رقم یک میلیارد دلار با اقلیم کردستان عراق هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: در زمینه صادرات محصولات زراعی و باغی توانمندی قابل توجهی در استان داریم به طوری که در خوزستان ۱۳۸ نوع محصول کشاورزی تولید می‌شود که رقم قابل ملاحظه‌ای است. در شیلات نیز امکان صادرات ماهیان گرمابی به کردستان عراق را داریم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در بخش گردشگری به ویژه گردشگری سلامت و همچنین در بخش صنعت نیز در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی زمینه همکاری مشترک وجود دارد.

موالی زاده گفت: برقراری خط پروازی مستقیم بین خوزستان و اقلیم کردستان عراق و تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک نیز از جمله پیشنهاداتی است که پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6270689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha