۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳

وزارت دفاع ترکیه: ۲۳ نفر از عناصر «پ.ک.ک» خنثی شدند

وزارت دفاع ترکیه: ۲۳ نفر از عناصر «پ.ک.ک» خنثی شدند

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در عملیات هوایی ارتش این کشور در شمال عراق، ده‌ها تن از عناصر داعش «خنثی» شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله هوایی جنگنده‌های این کشور به مناطق شمالی عراق، ۲۳ نفر از عناصر «پ.ک.ک» را «خنثی» کردند.

وزارت دفاع ترکیه برای کشته‌ و زخمی‌شدن عناصر «پ.ک.ک» از اصطلاح «خنثی‌شدن neutralize» استفاده می‌کند.

گروه «پ ک ک»  روز جمعه مسئولیت حمله به مقر شرکت صنایع هوافضای «توشاس» در آنکارا پایتخت ترکیه را پذیرفت.

«پ ک ک» اعلام کرد که این عملیات تروریستی، ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر روز چهارشنبه بیست‌وسوم اکتبر از سوی گردان «الخالدون» انجام شده است.

بر اساس این بیانیه، حمله آنکارا از پیش طراحی شده بوده و توسط ۲ عامل به نام‌های «مینا سفجین» با نام مستعار «آسیا علی» و «علی اورک» با نام مستعار «روجگر هلین» به اجرا درآمده است.

 چهارشنبه گذشته  رسانه‌های ترکیه‌ای از حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان شرکت هوافضای «توساش» در آنکارا خبر دادند.

پس از این حمله «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: تلفات حمله تروریستی به مقر شرکت صنایع هوافضای توشاس به ۵ کشته و ۲۲ زخمی رسیده است و ارزیابی‌های اولیه حاکی از دست داشتن (پ ک ک) در این حمله است.

کد خبر 6271272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بابائی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      تروریست های پ ک ک مورد حمایت آمریکا و متحدانش در شمال عراق و هم شمال سوریه چه غلطی می کنند.
    • بابائی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      و این در حالی است که اقلیم کردستان عراق از سال 1359 تاکنون مقر اصلی و پایگاه اصلی همه گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا، غرب و مزدورانشان بوده است چرا؟
    • بابائی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که آمریکا جنایتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد سوال اینجاست که پس چرا سران عراق و هم مسئولان کردستان عراق با آمریکایی ها جنایتکار همه جانبه همکاری می کنند.
    • بابائی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      نیروهای تروریستی آمریکایی از سال 2003 تاکنون در عراق چه غلطی می کنند؟ نیروهای تروریستی انگلیسی از سال 2003 تاکنون در عراق چه غلطی می کنند؟
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      ۱۳:۱۸۰۷ آبان ۱۴۰۳/ نیروهای تروریستی آمریکایی از سال 2001 تاکنون در منطقه چه غلطی می کنند؟ نیروهای تروریستی انگلیسی از سال 2001 تاکنون در منطقه چه غلطی می کنند؟
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      لندن خواستار آتش بس فوری در منطقه شد و باز هم 100 درصد فقط دروغ است و این در حالی است که لندن جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 1359 تاکنون عامل اصلی جنگ در منطقه بوده است.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      نیروهای ترکیه حق حضور در عراق و سوریه را ندارند چون به خاطر که تهدیدی برای عراق، سوریه و هم منطقه محسوب می شود. و هم از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند. و از سال 2011 تاکنون هم برای همه مردم عراق، سوریه، منطقه و جهان ثابت شده است.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      آمریکا و متحدانش بیش از 50 سال است که گروهک تروریستی پ ک ک در ترکیه، عراق و سوریه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. و متأسفانه سران بی ادب ترکیه هم با آمریکا و متحدانش همه جانبه همکاری می کنند چرا؟ حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      آمریکا و متحدانش بیش از 50 سال است که گروهک تروریستی پ ک ک در ترکیه، عراق و سوریه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. و متأسفانه سران بی ادب ترکیه هم با آمریکا و متحدانش همه جانبه همکاری می کنند چرا؟
    • بابائی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه گفته تورم این کشور در مسیر بهبودی است.باید گفت چرا نباشد؟ در این نسل‌کشی علیه مسلمانان این ترکیه است که فقط به منافع اقتصادی خود فکر می‌کند و کشتی کشتی بار می‌زند و به کودک‌کش‌ها کمک می‌کند.
    • بابائی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      سوال اینجاست که پس نیروهای ناتو جنایتکار در عراق چه غلطی می کنند؟ سوال اینجاست که پس نیروهای ائتلاف بین المللی جنایتکار به رهبری آمریکا جنایتکار از سال 1393 تاکنون در عراق و هم سوریه چه غلطی می کنند؟
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار بیش از 999 هزار تروریست را از کشورهای مختلف جهان به سوریه، عراق و منطقه آورد و همچنان نیز ادامه می دهد. پایگاه‌های آمریکا در خاک سوریه اصالتا غیرقانونی هستند
    • بابائی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      آمریکا نمی‌تواند مانع حفظ ثبات و حاکمیت سوریه شود حضور آمریکا در سوریه هدیه‌ای برای داعش است آمریکایی‌ها هزاران بشکه نفت سوریه را سرقت می‌کنند حضور آمریکا در سوریه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. آمریکا فورا از نقض آشکار و هدفمند حقوق بین‌الملل دست بردارد.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار از داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • بابائی IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      آمریکا جنایتکار حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و گروه های تروریستی در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
    • بابائی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      جو بایدن بی ادب رئیس جمهور آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا جنایتکار و مزدورانشان در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن وغیره سرپوش بگذارد.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      0 0
      کشته شدن ۲۳ عضو پ.ک.ک در شمال عراق/ سوال اینجاست که پ.ک.ک مورد حمایت آمریکا و متحدانش در شمال عراق چه غلطی می کند؟