۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵

رئیس‌زاده:

شهید حیدری، چمران جامعه پزشکی بود

شهید حیدری، چمران جامعه پزشکی بود

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران گفت: شهید حیدری، چمران جامعه پزشکی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یاد بود پزشک جبهه مقاومت علی حیدری امروز دوشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۳ با حضور سید رضا رئیس کرمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید، محسن پرویز استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و محمد رئیس زاده رئیس نظام پزشکی تهران بزرگ در دانشگاه پزشکی تهران برگزار شد.

در ابتدا سید رضا رئیس کرمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دیشب با یکی از دوستان شهید که با او همرزم بود صحبتی داشتم که می‌گفت: «شهید خیلی خوب، خیلی ماه و بسیار مهربان بود. دوران دانشجویی او همزمان با سال‌های دفاع مقدس بود؛ بعد از فارغ‌التحصیلی نیز سال‌های سال دور از وطن در لبنان خدمت کرد.

در ادامه محسن پرویز استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از دوستان نزدیک شهید بود و به گفته خودش از سال ۱۳۶۲ در لشکر ۲۷ همرزم شهید بود و بعد آن نیز در دانشگاه با شهید همکلاسی بود.

پرویز گفت: شهید حیدری بعد از جنگ ابتدا دو سال حقوق خواند و بعد از آن در سال ۱۳۶۴ در دانشگاه شهید بهشتی، رشته پزشکی را ادامه داد.

استاد دانشگاه علوم‌پزشکی در ادامه گفت: شهید حیدری برادر ما محسوب می‌شد، او زمانی که به لبنان برای مجاهدت رفت و فضای بازی پیدا کند برای جهادی که معلوم بود انتهایش شهادت است.

وی افزود: چند سفر به دعوت شهید به لبنان داشتم که در یکی از این سفرها ما به سمت منزل شهید حرکت کردیم. شهید یک آپارتمانی داشت در منطقه ییلاقات، منطقه جنگی و مرزی بود. در پایین منزل ایشان یک رستورانی بود که آهنگ گذاشته بود با صدای بلند و شهید گفت من تذکری به او می‌دهم و آن آقا گفت: الارأسی یا حکیم و لبنانی‌ها وقتی می‌خواهند احترام زیاد به کسی بگذارند از این عبارت استفاده می‌کنند.

پرویز در آخر خاطر نشان کرد: تصور من این است که علی حیدری لیاقت شهادت را از ابتدا داشت در این دوره‌ای که لبنان بود به کمال رسید.

در ادامه محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ ضمن عرض تبریک و تسلیت خدمت خانواده و جامعه پزشکی کشور گفت: اولین بار سال ۱۳۹۰ زمانی که برای بازبینی وضعیت پزشکی لبنان به لبنان رفته بودم شهید را آنجا ملاقات کردم.

وی افزود: ایشان در جنگ‌ها که شرکت می‌کرد هر جا که نیازمند شجاعت زیاد بود با حضور پررنگ شهید دکتر حیدری مواجه بودیم و از چیزی باک نداشت.

رئیس‌زاده گفت: شهید ۲۷ سال در لبنان بود و به نوعی شهید چمران جامعه پزشکی کشور بود؛ بعد از هشت سال جنگ تحمیلی دفاع مقدس ایشان باز به صحنه جهاد رفت.

در ادامه خسرو صادق نیت مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت بهداشت گفت: شهادت جان‌سوز دکتر علی حیدری پزشکی خدمتگزار، جان بر کف، پس از ۳۳ سال کمک به نیازمندان و سال‌ها خدمت در لبنان را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: مجاهدت در راه خدا را با سلوک اخلاق، ایثار و فداکاری در شش دوره از زندگی‌اش گره زده بود.

وی در آخر خاطر نشان کرد: هدف‌گیری عامدانه علی حیدری که برای درمان مجروحان در استان نبطیه مورد شهادت قرار گرفت. اینجانب ضایعه این پزشک نمونه را به همسر، فرزندان، به دوستان و جامعه پزشکی ایران و لبنان تسلیت میگویم.

همچنین سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید گفت: ۷ صبح روز چهارشنبه من به هیئت دولت اعزام شدم، قبل از حضور پیدا کردن در هیئت دولت اسدی ویسی از شهید را برای من فرستاد و من در جلسه به رسم همیشه، صدا شهید را برای حضار ارائه کردم و فضای هیئت دولت را دگرگون کرد. در این جلسه آقای مجید انصاری معاون رئیس جمهور حضور داشت و زمانی که من به بنیاد شهید برگشتم با فوج عظیمی از تلفن‌ها از دفتر حرم امام خمینی مواجه شدم؛ و برای کسب تکلیف با برادر شهید در قم نیز صحبت داشتم.

اوحدی ادامه داد: اینکه ما چرا مراسم یادبود برای شهدا برگزار می‌کنیم. نکته قابل توجهی دارد. ما به دنبال تبلیغات نیستیم، حتی خانواده شهید نیز انتظار برگزاری این مراسم را ندارد، بلکه ما نیاز داریم نه فرزندانشان و همسران و والدین شهدا، حتی خود شهید نیز به این یادبود نیازی ندارند. بلکه شهید بشارت می‌دهد به کسانی که از قافله کمال جا مانده‌اند. ما نیازمند این بشارت هستیم، و این وجود و حضور خانواده شهدا در مراسم روی روح و ذهن ما قطعاً تأثیر می‌گذارد.

کد خبر 6271424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha