۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۲۵

نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی احداث می‌شود

نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی احداث می‌شود

احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی به منظور تامین برق چاه‌های آب کشاورزی در نشست مشترک معاونان وزرای جهاد کشاورزی و نیرو مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مشترک معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) با موضوع ناترازی انرژی و ضرورت تأمین برق چاه‌ها و تلمبه‌های آب کشاورزی از طریق احداث نیروگاه‌های انرژی خورشیدی روز یکشنبه در محل سالن جلسات ساتبا برگزار شد.

در این نشست که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و مدیران و کارشناسان دو مجموعه حضور داشتند، موضوع ضرورت تأمین برق چاه‌های کشاورزی با استفاده از نیروگاه‌های برق خورشیدی در اراضی کشاورزی با توجه به ناترازی برق و صدمه بخش کشاورزی از این حیث و نیز فراهم کردن بستر لازم برای پرداخت تسهیلات به بهره‌برداران توسط معاون آب و خاک مطرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با ارائه گزارشی، تجربه انجام شده و مسائل فنی احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی در این استان را ارائه و سپس مدیرکل دفتر امور آب کشاورزی در خصوص چالش‌ها و ضرورت پیش‌بینی رفع مشکلات پیش رو مطالبی را بیان کرد.

طی بحث و تبادل نظرهای طرفین و توضیحات معاون وزیر نیرو در این خصوص، مقرر شد به منظور تسریع در روند اجرای این موضوع، مجری طرح برق‌دار کردن چاه‌ها و تلمبه‌های آب کشاورزی سازمان ساتبا معرفی شود.

همچنین بر اساس مصوبات این نشست مقرر شد، ساتبا جهت تأمین منابع مالی برای سپرده‌گذاری در بانک‌های عامل به منظور اعطای تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان احداث سامانه‌های فتوولتاییک از طریق سازمان برنامه و بودجه، در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

همچنین بحث و تبادل‌نظر در خصوص نحوه واگذاری زمین برای احداث سامانه‌های مذکور به شرکت‌های مجری تشخیص صلاحیت شده سازمان ساتبا به عمل آمد.

در انتهای نشست نمایندگان دو دستگاه بر ضرورت تسریع در دستیابی مؤثر به نتیجه کار تاکید کردند.

کد خبر 6271487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha