۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۵۸

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تورم عامل تحمیل هزینه‌های زیاد به مردم در احداث مسکن ملی

تورم عامل تحمیل هزینه‌های زیاد به مردم در احداث مسکن ملی

بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش نرخ تورم گفت: این امر سبب تحمیل هزینه‌های زیادی به مردم در ساخت مسکن ملی می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار مهر، میرمحمد مودی عصر دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: یک نمونه از نهضت‌های ملی جزو گروهی است که خود مردم اقدام به ساخت کرده‌اند.

وی افزود: در این راستا تعداد ۲ هزار و ۱۴۰ واحد در سایت ۱۲۷ هکتاری در سال ۹۹ شروع شده که از این میزان تنها ۱۰ درصد کار ساخت خود را تمام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۰ درصد هنوز شروع نکردند و ۷۰ درصد هم در بین ساخت توقف کردند.

به گفته وی هزینه‌ها بسیار بالا است و فرقی نمی‌کند هزینه‌ها را چه انبوه ساز بدهد، چه تعاونی و چه مردم هزینه زیادی بر مردم تحمیل می‌شود.

مودی با بیان اینکه در تمام طرح‌های مسکنی که داریم چه مسکن مهر و چه مسکن ملی زمین تنها در اختیار مردم قرار می‌گیرد گفت: هزینه ساخت بر عهده مردم گذاشته شده و قانون گذار ظرفیتی برای دولت برای تأمین هزینه‌های ساخت پیش بینی نکرده و فقط یک سری تخفیفات اعمال شده است.

وی بیان کرد: ما تمام تلاش خود را کردیم که از تمام ظرفیت‌های قانونی که در کاهش سهم آورده مردم تأثیر داشته باشد استفاده کنیم‌.

مودی ادامه داد: از این مرحله به بعد برای تکمیل این واحدها ۶۰۰ میلیارد پول نیاز است که ۳۰۰ میلیارد سهم بانک است که هنوز پرداخت نشده و پیمانکاران ما در حال حاضر از بانک جلوتر هستند.

وی افزود: مکلف هستیم هم پیمانکاران هم خودمان ساختمان را تکمیل کنیم به شرطی که منابع آن برای پیمانکاران تأمین شود و تمام هزینه کردها بر اساس شاخص‌های برنامه و بودجه تعیین شده و هیچ شخص یا دستگاهی دخالتی در آن نداشته است.

کد خبر 6271539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha