۷ آبان ۱۴۰۳، ۲۰:۳۰

امام جمعه بوشهر:

توجه به سیره امام رضا (ع) نقش مهمی در ترویج محتوای دین دارد

توجه به سیره امام رضا (ع) نقش مهمی در ترویج محتوای دین دارد

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تأکید بر سیره امام رضا (ع) به عنوان الگویی برای برنامه‌های فرهنگی، می‌تواند نقش بسزایی در ترویج محتوای دین داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در آئین تقدیر از مواکب رضوی، خدمت به دین و اهل بیت علیهم‌السلام را یکی از ارزشمندترین و والاترین وظایف انسان عنوان کرد و گفت: این خدمت نه تنها در دنیا، بلکه در آخرت نیز پاداش‌های بزرگی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار کرد: احادیث متعددی در این زمینه وجود دارد که تاکید می‌کند هر عمل نیکو، به ویژه در راستای خدمت به اهل بیت، به لطف خداوند و تأمین پاداش اخروی انسان منجر می‌شود.

امام جمعه بوشهر افزود: برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح برای خدمت رسانی به زوار در ایام مختلف، به ویژه در مشهد مقدس و در ایام اربعین، باعث ایجاد تحولی عظیم و ماندگار شده است، این حضور ملموس در عرصه خدمات به زوار، نه تنها به تقویت ارتباط با اهل بیت کمک می‌کند، بلکه موجب نشر آموزه‌های دینی و فرهنگ مکتب اهل بیت در میان زائران و علاقه‌مندان می‌شود.

وی ادامه داد: به طور خاص، تأکید بر سیره امام رضا (ع)، به عنوان الگویی برای عزاداری و برنامه‌های فرهنگی، می‌تواند نقش بسزایی در ترویج محتوای دین و ایجاد احساس تعلق به مکتب اهل بیت در زائران داشته باشد.

وی اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های مذهبی با کیفیت و محتوای غنی، می‌تواند باعث جذب جوانان و تقویت اعتقادات دینی آنها شود، در این راستا، استفاده از نوحه‌ها، سخنرانی‌ها و دیگر فعالیت‌های فرهنگی باید به گونه‌ای طراحی شود که بازتاب‌دهنده آموزه‌های امام رضا (ع) باشد، همچنین تلاش برای گنجاندن احادیث و روایت‌های ایشان در تمامی فعالیت‌ها، از جمله خدمات روزمره و خیرخواهانه، می‌تواند به غنای معنوی این خدمات بیافزاید.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: همچنین توجه به جزئیات مانند فضای چایخانه‌ها و خدمات دیگر، با محوریت آموزه‌های امام رضا، می‌تواند به جامعه‌ای آموزنده و معنوی تبدیل شود.

وی گفت: این نوع نگرش نه تنها بر مصداق خدمت تأثیر مثبت خواهد گذاشت بلکه به ایجاد فرهنگی غنی و پایدار بین زائران و دوست‌داران اهل بیت نیز کمک خواهد کرد و در نهایت، این تلاش‌ها نشان‌دهنده اخلاص و تعهدی است که در خدمت به دین و احیای فرهنگ اهل بیت وجود دارد و امیدواریم این اقدامات سبب برکات و خیرات بیشتری در جامعه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه برای ایام محرم و دیگر مناسبت‌های مذهبی یک ضرورت است که می‌تواند به موفقیت و تأثیرگذاری بیشتر خدمات ارائه شده بیانجامد گفت: تأکید بر آموزش مفاهیم دینی و سیره امام رضا (ع) و ارتقا سطح آگاهی زوار، از نکات کلیدی است که باید در همه برنامه‌ها مدنظر قرار گیرد، ایجاد فضایی که در آن زوار بتوانند از آموزه‌های دینی بهره‌مند شوند، می‌تواند به تقویت ایمان و تعلق خاطر آنان به مکتب اهل بیت کمک کند.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی و هماهنگی دقیق گفت: لازم است از هم‌اکنون به برنامه‌ریزی برای ایام محرم و دیگر مناسبت‌ها بپردازید. تشکیل ستاد مخصوص به این امر، تعیین سخنرانان و هماهنگی‌های مالی و لجستیکی از جمله اقدامات مهمی است که باید انجام شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر استفاده از تجربیات گذشته اظهار داشت: تجربه‌های به‌دست‌آمده از برگزاری مناسبت‌های قبلی، به خصوص در مورد نقاط قوت و ضعف، می‌توانند منبعی برای یادگیری و بهبود عملکرد باشند، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و تبادل نظر بین مسؤولان و فعالان می‌تواند به شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت کمک کند.

وی خواستار توجه به جوانان و نوجوانان شد و افزود: حضور و مشارکت جوانان در برنامه‌های مذهبی اهمیت بسزایی دارد، این قشر از جامعه نیازمند فضای حمایتی و تشجیعی هستند تا با مکتب اهل بیت و ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا شوند.

وی گفت: باید برنامه‌هایی طراحی شود که این نسل را به مشارکت فعال دعوت کند و خلاقیت‌های آن‌ها را به کار گیرد.

آیت الله صفایی بوشهری مدیریت و پشتیبانی مردمی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: اشاره به رویکرد مردمی در برگزاری مراسم و مدیریت امور، نشان‌دهنده توجه به اصل مردم‌سالاری است، البته لازم است که این مدیریت با هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق همراه باشد تا بهترین نتایج حاصل شود.

کد خبر 6271660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha