۷ آبان ۱۴۰۳، ۲۱:۳۴

فرماندار آستارا تأکید کرد؛

لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی برای پیشبرد شورای فرهنگ عمومی آستارا

لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی برای پیشبرد شورای فرهنگ عمومی آستارا

آستارا- فرماندار آستارا گفت: کمیته‌های تخصصی برای پیشبرد برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی با همکاری دستگاه‌های متولی شهرستان آستارا تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شهاب زاده عصر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی سازوکاری مهم و راهبردی در فرهنگ سازی است.

وی مقوله فرهنگ را مهمترین رکن یک جامعه دانست و تصریح کرد: باید برای حل مسائل مختلف در این زمینه اقدام صورت گیرد و با توجه به اینکه مسائل فرهنگی بسیار گسترده و حساس است باید متناسب با ذائقه و روحیه هر قشر نسخه مخصوص تدوین شود.

فرماندار آستارا با تاکید بر تشکیل کمیته‌های تخصصی برای پیشبرد شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: کمیته‌های تخصصی برای پیشبرد برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی با همکاری دستگاه‌های متولی تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه امنیت اجتماعی در سایه مسجد حاصل می‌شود، گفت: در سالیان گذشته حضور اقشار مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان در مساجد کاهش یافته است و قطعاً این وضعیت موجب افزایش آسیب‌ها در سطح جامعه خواهد شد لذا باید با اجرای طرح‌های جذاب زمینه حضور جوانان و نوجوانان را مجدداً فراهم کنیم.

شهاب زاده از نصب و جانمایی المان هواپیمای جنگنده در میدان ورودی شهر آستارا خبر داد و گفت: المان هواپیمای جنگنده به عنوان نماد مربوط به شهید ایوب حسین نژادی شهید شاخص شهرستان در ورودی شهر جانمایی شده است و با هماهنگی و همکاری ارتش جمهوری اسلامی و شهرداری آستارا بزودی انجام می‌شود.

وی اجرای طرح‌های مهم برای تقویت فرهنگ مطالعه در شهرستان را ضروری دانست و گفت: نقش کتابخانه های عمومی را نباید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بی تأثیر بدانیم و کتابخانه های عمومی باید برای دستیابی به این هدف مشارکت داشته باشند.

زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی باید فراهم شود

حجت‌الاسلام صالحیان امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این نشست گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای گام دوم انقلاب باید در دستور کار قرار بگیرد و برای انجام کارهای فرهنگی باید زیرساخت‌های موجود را فراهم کنیم تا کار نتیجه دهد و استفاده از ابزارهای تشویق برای این کار ضروری است.

وی به اجرای طرح تواصوا بالحق در ادارات شهرستان اشاره کرد و گفت: این طرح گامی در جهت مطالعه و تقویت روحیه نشاط در بین کارکنان ادارات است و همه مسئولان باید برای برگرداندن اعتماد مردم تلاش کنند.

آسیب‌های فضای مجازی باید شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی شود

سرهنگ بهزاد قنبری فرمانده سپاه آستارا نیز در این نشست گفت: بهره گیری از فضای مجازی فرصتی است که باید از آن برای تحقق اهداف نظام به خصوص منویات رهبر معظم انقلاب بهره گرفت.

وی بر اهمیت قرارگاه فضای مجازی برای شناسایی آسیب‌های مربوط به این حوزه در شهرستان تاکید کرد و افزود: دشمن به دنبال هجمه فرهنگی از طریق فضای مجازی است لذا آسیب‌های این حوزه باید شناسایی و برای رفع آنها برنامه ریزی شود.

قنبری همچنین اجرای هرچه بیشتر یادواره‌های شهدای خانگی، دوره سواد رسانه، اجرای جشنواره سرود دانش آموزی و برگزاری همایش اصحاب مسجد را با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در شهرستان خواستار شد.

کد خبر 6271829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha