۷ آبان ۱۴۰۳، ۲۳:۴۸

مدیر امور آب بوکان:

۵.۵ کیلومتر از رودخانه‌های بوکان لایروبی شد

۵.۵ کیلومتر از رودخانه‌های بوکان لایروبی شد

ارومیه- مدیر امور آب بوکان گفت: امسال در راستای مهار سیلاب‌های فصلی در مجموع ۵.۵ کیلومتر از بستر رودخانه‌های این شهرستان لایروبی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عباسی در این زمینه اظهار کرد: لایروبی بستر رودخانه‌ها باعث می‌شود هنگام بارش‌ها و افزایش ناگهانی دبی رودخانه‌ها، مسیر کافی برای عبور آب وجود داشته باشد و طغیان رودخانه باعث خسارت به کشاورزان و دامداران منطقه نشود.

وی اضافه کرد: امسال در راستای مهار سیلاب‌ها در مجموع ۵.۵ کیلومتر از بستر رودخانه‌های این شهرستان در محدوده روستاهای رحیم‌خان، اسکی‌بغداد، گل‌بهی، کانی‌ره‌ش و قالوی ره‌سول‌آغا و محدوه شهر سیمینه لایروبی شد.

مدیر امور آب بوکان گفت: این لایروبی بستر رودخانه با استفاده از بیل مکانیکی بازوبلند شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی انجام شده و از این بابت هزینه‌ای هم بر امور آب بوکان تحمیل نشده است.

عباسی اظهار کرد: سال گذشته نیز لایروبی بستر رودخانه در ۲۱ روستای این شهرستان انجام شده بود که نقش مهمی در مهار سیلاب‌های بهار امسال داشت.

وی در خصوص نظارت و پایش بستر رودخانه سیمینه این شهرستان نیز گفت: امسال در مجموع هشت هکتار از بستر رودخانه سیمینه از متصرفان بازپس گرفته شد و ۱۱ دستگاه موتور پمپ آب نیز از متخلفان توقیف شد.

وی افزود: در زمینه برداشت غیرمجاز شن و ماسه نیز ۴۳ پرونده تخلف برداشت شن و ماسه غیرمجاز تشکیل شد که از این تعداد ۳۳ فقره پرونده برای صدور حکم به مراجع قضائی ارسال شد.

وی یادآور شد: شهرستان بوکان مابین ۲ رودخانه سیمینه و زرینه‌رود قرار دارد و این حوزه گسترده نیازمند مراقبت و نگهداری شبانه روزی است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده افراد سودجو و متخلف در زمینه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه مراتب را به اطلاع اداره امور آب بوکان اطلاع دهند.

کد خبر 6271882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha