۷ بهمن ۱۳۸۶، ۱۷:۲۶

ورود شخصیتهای علمی زنان به اجتماع برای فرهنگسازی حجاب ضروری است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: برای فرهنگسازی موثر حجاب، ورود زنان با شخصیت های علمی به عرصه اجتماع و نمایش چهره های ممتاز و فرهیخته زنان در حال حاضر بیش از هر چیز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، اعضای شورای مرکزی دومین جشنواره دختران آفتاب شنبه ششم بهمن ماه با حجت الاسلام محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در محل مجمع، دیدار و گفتگو کردند.

در این ددیار حجت الاسلام محمد حسن اختری  با بیان روایتی از حضرت امام رضا(ع) گفت: خداوند آنچه برای بشر مفید بوده است را دستور داده و آنچه به ضرر انسانهاست را منع کرده است .

وی با اشاره به اینکه دین اسلام و سایر ادیان آسمانی از سوی خداوند برای مصلحت انسان وضع شده اند، گفت: در تمام ادیان آسمانی ، خداوند عالم و غنی بر اساس مصالح انسانها حکم کرده است و وقتی می فرماید عملی حلال یا حرام است حتما تفاوتی بین آنها وجود دارد چرا که او خالق ماست و وضع ما را بهتر از خود ما می داند هر چند اعمال و رفتار انسانها چه خوب و چه بد به خداوند لطمه ای وارد نمی کند.

وی در ادامه قرار دادن حجاب از سوی خداوند برای بندگان را برای مصلحت فرد و جامعه دانست و افزود: این وظیفه ماست که فرهنگ حجاب را به صورت ریشه دار در بین زن و مرد در سطح جامعه جا بیندازیم.

اختری مشکل حجاب ر در سه عنوان کلی برشمرد و افزود: عدم معرفی حجاب به طور صحیح و حقیقی موجب شده بسیاری از زنان با حجاب نیز حقیقت و ارزش حجاب را درک نکنند و تنها به دلیل رسم خانواده خود را ملزم به رعایت حجاب کنند.

وی ادامه داد: مسئله دوم استفاده ابزاری از زن توسط افراد سودجوست. همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره داشته اند، برخی افراد می خواهند از زن برای منافع اقتصادی شان سوء استفاده کنند و چون حجاب بر خلاف مصلحت آنهاست مقابله می کنند و مسئله سوم، شهوت رانان و قدرت طلبان هستند که به خاطر منفعت شخصی و بی قید و بندی، با حجاب و هرگونه محدودیتی که از خواسته های نفسانی شان جلوگیری کند، مخالفت می کنند و اگر ما با این سه مسئله مبارزه کنیم، می توانیم فرهنگ حجاب را به صورت عقلانی و مکتبی گسترش دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)  با اشاره به وضعیت حجاب در سایر کشورهای جهان تصریح کرد: در کشورهایی که حجاب اجباری نیست بیش از 70 درصد زنان حجاب را به صورت اختیاری انتخاب کرده اند و چون خودشان برگزیده اند وضعیت بد حجابی کشور ما را ندارند. همانطور که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نیز بسیاری از زنان و دختران که حجاب را اختیاری برگزیده بودند آنقدر محکم و استوار به این مسئله پایبند بودند که کسی قدرت مقابله با آنها را نداشت.

وی ورود زنان با شخصیت علمی به عرصه اجتماع و نمایش چهره های ممتاز و فرهیخته زنان را در حال حاضر بیش از هر چیز برای فرهنگسازی موثر و سست نمودن دشمنان حجاب ضروری دانست و افزود: امروز باید زمینه را برای اظهارنظر شخصیت های بارز زنان در میان افراد جامعه فراهم کنیم تا بتوانیم در محیط های دانشگاهی به صورت اصولی ثابت کنیم که حجاب موجب تحقیر موقعیت زن و مانع پیشرفت و ترقی او در مسئولیت های جامعه نخواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز باید با بی توجهی ها و کج اندیشی ها نسبت به زن و جایگاه او در جامعه مقابله کنیم چرا که آنها فکر می کنند حجاب موجب این عدم توجه است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) حضور زنان را در سایرعرصه های اجتماع موجب پشت پا زدن به این گونه بی توجهی ها  دانست و اظهار داشت: چرا زنان ما باید تعدادشان در انتخابات ناچیز باشد یا چرا خودشان هم عقیده نمی شوند تا تعداد زیادتری را از بین خودشان به مجلس بفرستند؟

وی برگزاری جشنواره دختران آفتاب را کاری مهم در جهت ترویج فرهنگ صحیح حجاب ارزیابی کرد و گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) می تواند با دعوت از چهره های ممتاز زنان سایر کشورهای اسلامی در معرفی زنان متدین و متشخص، این جشنواره را یاری نماید.

در این دیدار مهدی بیاتی دبیر دومین جشنواره ملی دانشجویی دختران آفتاب ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دبیرخانه جشنواره، ضرورت همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) در زمینه معرفی جایگاه حجاب در بین زنان سایر کشورهای اسلامی را یادآور شد.

در پایان این دیدار مسئول امور زنان و معاونت امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) آمادگی این مجمع را جهت برگزاری اجلاس یک روزه "حجاب در سایر کشورهای اسلامی" در بخش بین الملل جشنواره و اعزام برگزیدگان آن به کشورهای اسلامی جهت دیدار با شخصیت های علمی زنان جهان اسلام و آگاهی از چگونگی ترویج فرهنگ حجاب در آن کشورها اعلام کرد. 

کد خبر 628119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha