۱۵ بهمن ۱۳۸۶، ۱۱:۴۰

/ بازتاب موفقیت فضایی ایران /

پرتاب ماهواره حاکی از پیشرفت ایران در فناوری است

پرتاب ماهواره حاکی از پیشرفت ایران در فناوری است

خبرگزاری رویترز گزارش داد: دستیابی ایران به دانش و توانایی پرتاب ماهواره ها به مدار زمین می تواند نشانی بر پیشرفت این کشور در عرصه فناوری باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز گزارش داده است: در حالی که تا دقایقی دیگر ماهواره تحقیقاتی ایرانی موسوم به "امید" به عنوان دستاوردی ارزشمند از بدنه علمی و تحقیقاتی ایران به فضا پرتاب می شود این کشور پیشرفتهای خود در عرصه فناوری را به مرور اعلام می کند.

پایگاه پرتاب فضایی کشور به منظور پرتاب ماهواره ای ایرانی از داخل خاک کشور طراحی و ساخته شده است.

این پایگاه فضایی با پرتاب راکت کاوشی امروز مورد بهره برداری قرار گرفت. این پایگاه به منظور پرتاب ماهواره ‌های ایرانی در داخل کشور طراحی و ساخته شده و راکت کاوشی از جمله مقدمات اولیه پرتاب ماهواره به مدار است. این راکت شناسایی محیط پروازی ماهواره‌ ها قبل از پرتاب را انجام می‌دهد.

همچنین ماهواره امید که یک ماهواره تحقیقاتی پیشرفته است به دست توانمند دانشمندان ایرانی طراحی و ساخته شد و در مدار ارتفاع پایین قرارمی گیرد. این ماهواره و سامانه پرتاب آن توسط کارشناسان نخبه جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است. این ماهواره در آینده نزدیک توسط ماهواره‌‌بر ساخت کشورمان و از پایگاه پرتاب فضایی ایران به مدار پرتاب خواهد شد.

با ساخت این ماهواره جمهوری اسلامی ایران به عنوان یازدهمین کشوری که توانمندی ارسال ماهواره به فضا را پیدا کرده است.

کد خبر 632641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha