۲۰ بهمن ۱۳۸۶، ۱۷:۱۱

دومین بورسیه‌ آنه ‌ماری شیمل اهداء شد

دومین بورسیه‌ آنه ‌ماری شیمل اهداء شد

مؤسسه‌ مطالعات اسماعیلی دومین بورسیه‌ آنه ‌ماری شیمل را به مدیر مرکز مردم‌شناسی و فولکلور و استاد دانشکده‌ علوم انسانی در دانشگاه سین کیانگ اعطا کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این بورسیه که هر سه سال یک بار اهدا می‌شود امسال به پروفسور راحیل داوت رسید. یکی از اهداف پژوهش پروفسور داوت پیشبرد فهم اسلام در چین است.  پروفسور داوت که پژوهشش متمرکز به فولکلور و مناسک مسلمانان محلی اویغور در سین ‌کیانگ است، مدرک دکترای‌‌اش را از دانشگاه نرمال پکن در سال ۱۹۹۸ دریافت کرده است.

آثار منتشر شده‌ او عبارت‌اند از «زیارت مزارها در میان اویغورها» (انتشارات دانشگاه سین‌کیانگ، ۲۰۰۱) و «مقدمه‌ای بر مزارهای اویغوری» (انتشارات خلق سین‌کیانگ، ۲۰۰۱).  او در مرکز فولکلور و قومیت‌نگاری دانشگاه پنسیلوانیا و همچنین در بخش مردم‌شناسی دانشگاه برکلی کالیفرنیا در سمت محقق مدعو کار کرده است.

بورسیه‌ آنه‌ماری شیمل مؤسسه‌ مطالعات اسماعیلی که در سال ۲۰۰۴ راه‌‌اندازی شد، به محققانی اعطا می‌شود که در زمینه‌های مورد علاقه‌ مرحوم پروفسور شیمل کار کنند.

دریافت‌کننده‌ پیشین این بورسیه دکتر احمد قره مصطفی بود. این بورسیه‌ ده هزار پوندی به منظور کمک به پژوهشگر برای اتمام پژوهش برای انتشار یک کتاب در نظر گرفته شده است. پروفسور داوُت از این بورسیه استفاده خواهد کرد تا به کاوش دربارهی زیارت مقابر در میان اویغورهای چین و رابطه‌ آنها با تصوف و تشیع بپردازد.

کد خبر 635933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha