۲۹ بهمن ۱۳۸۶، ۱۴:۱۱

حجت‌الاسلام حسینی تهرانی:

فرقه‌های انحرافی بزرگترین آسیب حوزه مهدویت هستند

فرقه‌های انحرافی بزرگترین آسیب حوزه مهدویت هستند

مدیر مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) در قم بر لزوم اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از فرقه های انحرافی تأکید کرد و گفت: فرقه های انحرافی بزرگترین آسیب حوزه مهدویت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی آخرین منجی، حجت الاسلام سید حامد حسینی تهرانی مدیر دفتر مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) قم در دومین روز همایش صبح قریب از مجموعه همایشهای جشنواره بین المللی آخرین منجی که از سوی کانون انتظار دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گسترش فرقه های انحرافی را بزرگترین آسیب حوزه مهدویت دانست و گفت:  فرقه های انحرافی سعی دارند چهره اصلی مهدویت را خدشه دار کنند.

وی وظیفه مسلمانان در عصر غیبت را بنابر آیات قرآن کریم شناسایی دشمن دانست و بر لزوم آگاهی بخشی به مردم از طریق رسانه های جمعی تأکید کرد.

وی به تشریح موضوع منجی گرایی و فرقه های انحرافی پرداخت و گفت: فرقه هایی چون شیطان پرستی و بهایی گرایی جریان مهدویت شیعی را کمرنگ جلوه می دهند و این در حالی است که رمز موفقیت مکتبها در فرآیند آینده نگری و واکاوی آینده در آنها است و بسیاری از مکاتب دینی و غیر دینی راه پویاسازی عقیده خود را با تصویرسازی ذهنی برای پایان جهان عرضه می کنند.

حجت الاسلام حسینین تهرانی فرآیند مدرن و ترانس مدرن را از فرآیندهای جاری در تاریخ معاصر دانست و یادآور شد: در فرآیند مدرن بحث خداگرایی به امانیسم معطوف شد و در عصر ترانس مدرن اصالت ارزش از فضای ذهنی بشر پاک و اصالت لذت جانشین آن شد.

وی فرقه بهاییت را جریانی مقابل شیعه خواند و گفت: فرقه بهاییت از قابلیتهای ویژه اسلام علیه اسلام استفاده می کنند.

وی افزود:  فرقه شیطان پرستان در عصر ترانس مدرن شکل گرفت و در حال حاضر 600 فرقه شیطان پرستی در ایتالیا بر اساس دکترین صهیونیست فعالیت می کنند.

مدیر دفتر مرکز جهانی حضرت ولی عصر(عج) در قم به راههای مقابله با فرقه های انحرافی اشاره کرد و گفت: تشکیل گروههای مهدوی و هدایت آنها در مسیر درست و اطلاع رسانی ویژگی ها و نحوه فعالیت گروه های انحرافی و آگاه سازی جوانان از راههای مقابله با فرقه های انحرافی است.

همایش "صبح قریب" از روز شنبه 27 بهمن تا سه شنبه 30 بهمن 86 از ساعت 14 تا 18، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، واقع در تهران، خیابان حافظ، روبروی خیابان سمیه، شماره 424 برگزار می شود.

کد خبر 641022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha