۳ اسفند ۱۳۸۶، ۱۴:۰۳

کتاب شهریار شناسی در شهریار منتشر می شود

کرج - خبرگزای مهر: رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهریار گفت: به منظور معرفی آثار تاریخی شهریار، کتاب ویژه هر شهر و روستا با موضوع تاریخی و مردم شناسی در دستور کار کلیه شهرداریها و شوراهای اسلامی قرار گرفته است و با همکاری اداره میراث فرهنگی منتشر می شود.

رضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در شهریار اظهار داشت: این کتاب بخشهایی مانند تاریخ شهریار، اماکن زیارتی و سیاحتی و جاذبه های گردشگری را به دانش آموزان، گردشگران و شهروندان معرفی می کند.

وی افزود: به دلیل اسکان مردم از اقوامهای مختلف کشور در این شهرستان و با توجه به قدمت هفت هزار ساله شهریار و واقع بودن جاده ابریشم در غرب این استان، انتشار این کتاب ضروری است.

این مسئول از تشکیل تیم مطالعاتی موزه خبر داد و بیان داشت: این تیم کار مطالعاتی خود را در زمینه شهرها و مناطق مختلف شهریار در قالب طرح تحقیقاتی، پژوهشی، عکس و آثار باستانی انجام می دهند.

رحیمی ادامه داد: 100 اثر تاریخی در شهریار شناسایی شدند و تقریبا نیمی از آنان به ثبت آثار ملی رسیده است و آثار تاریخی این شهرستان که به چهار هزار سال قبل از میلاد بر می گردد، نیازمند اعتبار و بودجه برای بازسازی است.

کد خبر 642912

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha