۶ اسفند ۱۳۸۶، ۱۱:۲۴

زندگینامه پل استر منتشر می‌شود

زندگینامه پل استر منتشر می‌شود

کتاب "اختراع انزوا" نوشته پل استر با ترجمه بابک تبرایی سال آینده از سوی نشر افق به کتابفروشیها می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب اتو بیوگرافی (خود زندگینامه) پل استر است و بازتاب دهنده ذهنیات اوست که می کوشد بعد از مرگ پدر و یادآوری خاطرات گذشته رساله ای در این باب بنویسد.

به گفته بابک تبرایی، استر بعد از مرگ پدر تصمیم به نگارش چنین کتابی می گیرد و سعی می کند در آن به شرح مسائلی نظیر اتاق پدر، نحوه مرگ وی و تاثیرات درگذشت او بر زندگی خانوادگی و مسائل دیگر بپردازد.

ناگفته نماند که پل استر در حین نگارش این کتاب علاوه بر مرگ پدر با بحرانهای دیگری چون جدایی از همسر، بیماری فرزند و... مواجه بود و این امر به او در نگارش کتاب کمک کرد. 

تبرایی همچنین اخیرا ترجمه یک مجموعه داستان از نویسندگان نام آشنا و گمنام آمریکایی را نیز به پایان برده است. وی در این کتاب به ازای هر نویسنده معروف چون "سال بلو" یا "اسکات فیتزجرالد" به معرفی یک نویسنده تازه کار و گمنام آمریکایی هم پرداخته است. این مجموعه که فعلا نام مشخصی ندارد مشتمل بر 10 داستان است که محور آنها را مناسبات اجتماعی و روابط آدمها با یکدیگر تشکیل می دهد.

این کتاب سال آینده و در صورت کسب مجوز توسط نشر چشمه منتشر خواهد شد.

رمان "دم را دریاب" نوشته سال بلو (نشر چشمه) و کتاب آموزشی - دانشگاهی "راهنمای میان فرهنگی اجرا برای بازیگر" (نشر سمت) از جمله ترجمه های بابک تبرایی طی هفته های گذشته است.

کد خبر 645170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha