۸ اسفند ۱۳۸۶، ۱۵:۳۵

آمریکا خواستار پایان عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق شد

وزیر دفاع آمریکا پیش از ترک هند به مقصد آنکارا، اعلام کرد که آمریکا از حملات نا محدود ترکیه به شمال عراق حمایت نکرده و آنکارا باید هر چه سریعتر حملات خود به مواضع حزب کارگران کردستان ( پ.ک.ک ) را خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رابرت گیتس" که در فرودگاه و در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام این مطلب در ادامه افزود: ترکیه باید به حملات خود در یک و یا دو هفته آینده خاتمه دهد. آنکارا باید عملیات خود در شمال عراق را هر چه سریعتر به پایان برساند.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفت: من حداکثر مدت اجرای این عملیاتها را برای چند روز قبول دارم، حداکثر یک و یا دو هفته و یا چیزی شبیه آن نه مدت یک ماه و یا بیشتر.

گیتس در حالی این سخنان را ایراد می کرد که امروز یک روزنامه عرب زبان به نقل از منابع دیپلماتیک ترک از توافق آنکارا و واشنگتن برای حمله به شمال عراق با هدف کاستن از نفوذ رئیس منطقه کردستان عراق خبر داد.

روزنامه الاهرام به نقل از این منابع اعلام کرد: عملیات نظامی ترکیه در خاک عراق با هدف کاستن از نفوذ مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق انجام می شود.

حمله ارتش ترکیه به مواضع پ.ک.ک از پنجشبه هفته گذشته آغاز شده و به گزارش خبرگزاری فرانسه جنگنده های ارتش ترکیه شب گذشته نیز مواضع پ.ک.ک در شمال عراق را بمباران کردند.

به گزارش مهر، حزب کارگران کردستان  ( پ.ک.ک ) که از سوی آمریکا و ترکیه در لیست گروه های تروریستی قرار گرفته از سال 1984 مبارزه مسلحانه خود را با دولت ترکیه به منظور ایجاد کشوری مستقل در جنوب ترکیه آغاز کرده و در جریان درگیری این گروه جدایی طلب با ارتش ترکیه و اقدامات تروریستی اعضای پ.ک.ک در ترکیه در دو دهه گذشته بیش از 30 هزار نفر کشته شده اند.  

کد خبر 646641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha