۲۳ اسفند ۱۳۸۶، ۱۰:۴۹

آناتولی :

عملیات ارتش ترکیه علیه "پ.ک.ک" همچنان ادامه دارد

عملیات ارتش ترکیه علیه "پ.ک.ک" همچنان ادامه دارد

یک خبرگزاری ترک از ادامه عملیات ارتش ترکیه علیه شورشیان مخالف آنکارا(پ.ک.ک ) که در شمال عراق پناه گرفته اند،خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آناتولی شب گذشته با انتشار این مطلب اعلام کرد : عملیات ارتش ترکیه علیه نیروهای پ.ک.ک در مناطق جنوبی و در طول مرز ترکیه با عراق همچنان ادامه دارد.

به گزارش این خبرگزاری، درگیریها در مناطق "بستلر درلر"، "گبر"، "کاتو" و کوههای کاپیل ادامه دارد و نیروهای پشتیبانی در حال ملحق شدن به ارتش ترکیه برای ادامه این درگیریها هستند.

در این درگیریها که در طول مرز ترکیه و عراق در جریان است؛ بالگردهای ارتش ترکیه نیز از نیروهای زمینی این کشور حمایت می کنند.

لازم به ذکر است، عملیات ارتش ترکیه در شمال عراق از 21 فوریه (دوم اسفند) به منظور از بین بردن شورشیان حزب کارگران کردستان آغاز شده بود.

ارتش ترکیه 10 اسفند در بیانیه ای اعلام کرد: پس از حمله زمینی به مواضع نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)،عملیات نظامی پایان یافته و نیروها به پایگاههای خود در ترکیه مراجعت کرده اند.

به گزارش مهر، حزب کارگران کردستان  ( پ.ک.ک ) که از سوی آمریکا و ترکیه در لیست گروه های تروریستی قرار گرفته از سال 1984 مبارزه مسلحانه خود را با دولت ترکیه به منظور ایجاد کشوری مستقل در جنوب ترکیه آغاز کرده و در جریان درگیری این گروه جدایی طلب با ارتش ترکیه و اقدامات تروریستی اعضای پ.ک.ک در ترکیه در دو دهه گذشته بیش از 30 هزار نفر کشته شده اند.

کد خبر 653893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha