۲۶ اسفند ۱۳۸۶، ۱۲:۵۱

نتایج شمارش آراء/

مشارکت 85 درصدی مردم خراسان جنوبی در انتخابات مجلس

بیرجند - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: در انتخابات هشتمین دوره مجلس بالغ بر 85 درصد واجدین شرایط رأی دادن در استان شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، عیسی فرهادی در جمع خبرنگاران، افزود: ‌انتخابات این دوره در خراسان جنوبی با ضریب امنیتی بالا و در سلامت کامل برگزار شد که از حیث مشارکت حداکثری و انتخاباتی سالم دارای جایگاه بسیار بالایی در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: ‌شرکت گسترده مردم در انتخابات نشان از بلوغ سیاسی مردم استان و پیروی از منویات مقام معظم رهبری است که به حمدالله در هر چهار حوزه انتخابیه در خراسان جنوبی در دور اول نمایندگان به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی کل آراء مأخوذه در حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان را 132 هزار و 514 رأی اعلام کرد و خاطر نشان کرد: حسین ابراهیمی با مجموع 55 هزار و 382 رأی به عنوان نفر اول از این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

فرهادی با بیان اینکه کل آراء مأخوذه در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه 48 هزار و 766 رأی بوده است بیان داشت: محمد رضا صابری با کسب 14 هزار و 809 رأی به عنوان نماینده این حوزه انتخابیه راهی بهارستان شد.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: ‌کل آراء مأخوذه در حوزه انتخابیه فردوس - طبس و سرایان 83 هزار و 661 بود که از این حوزه  محمد کریم عابدی با 31 هزار و 325 رأی به عنوان نفر اول به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

وی افزود: کل آراء مأخوذه در حوزه انتخابیه قاینات 78 هزار و 378 رأی بوده که موسی قربانی با مجموع 44 هزار و 454 رأی به عنوان نفر اول از این حوزه به مجلس شورای اسلامی راه یافت .

وی با بیان اینکه 96 درصد واجدین شرایط در حوزه انتخابیه قاینات و 87 درصد واجدین شرایط در حوزه انتخابیه فردوس – طبس و سرایان در پای صندوق های رأی حاضر شدند، ادامه داد: در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه 84 درصد و در حوزه انتخابیه بیرجند 77 درصد واجدین شرایط رأی دادن آراء خود را به صندوق واریز کردند.

به گفته فرهادی  آراء باطله خراسان جنوبی نیز شش هزار و 271 رای بوده است.

کد خبر 655336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha