۲۴ اسفند ۱۳۸۲، ۱۶:۰۲

با تشكيل جلسه رسمي شوراي شهر

بررسي بودجه سال 83 شهرداري تهران آغاز شد

شوراي اسلامي شهر تهران امروز با تشكيل جلسه رسمي فوق العاده كار بررسي لايحه بودجه شهرداري را آغاز كرد .

به گزارش خبرگزاري مهر، شوراي شهر در اين جلسه رديفهاي درآمدهاي بودجه سال 83 شهرداري تهران را به مبلغ 11 هزار و 163 ميليارد و 720 ريال به تصويب رساند .

در اين بخش از بودجه شهرداري تهران درآمدهاي بودجه سال 83 شهرداري تهران  در رديفهاي اصلي سهميه پرداختي وزارت كشور236 ميليارد ريال ، عوارض توام با ماليات وصولي در محل 175 ميليارد ريال ، عوارض بر ساختمانها و  زمينها 5646 ميليارد ريال  ، عوارض بر ارتباطات و حمل ونقل 228 ميليارد ريال  برآورد شد .

علاوه بر آن عوارض بر پروانه هاي كسب ، فروش و تفريحات 749 ميليارد و 920 ميليون ريال در آمدهاي حاصل از فروش شهرداري و وصول در مقابل خدمات 1321 ميليارد و 200 ميليون ريال ، جرائم و تخلفات 182 ميليارد و 100 ميليون ريال ، درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداري 325 ميليارد و 500 ميليون ريال و كمكهاي بلا عوض ، وام و استفاده از موجودي هاي دوره قبل 2200 ميليارد ريال برآورد شد .

 نادر شريعتمداري رئيس كميسيون اقتصادي ؛ برنامه و بودجه و امور حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران در اين جلسه  گفت : رسيدن به منابع پايدار درآمدي در شهر تهران يكي از اهداف اصلي در تدوين بودجه سال 83 شهرداري تهران است به همين دليل تلاش مي كنيم از ارقام غير واقعي و منابعي كه امكان وصول ندارد بپرهيزيم .

وي افزود: بودجه سال 83 شهرداري تهران، بودجه اي واقعي است كه بيشتر منابع درآمدي آن وابسته به اخذ عوارض است و شهرداري   تهران بايد خود را براي  دريافت اين  عوارض از دستگاهها و سازمانهاي مختلف آماده كند .

 

کد خبر 65785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha