۱۷ فروردین ۱۳۸۷، ۱۱:۲۰

/ اختصاصی مهر /

اعلام بودجه پژوهش و آموزش علوم پزشکی از محل درآمد اختصاصی و عمومی

اعلام بودجه پژوهش و آموزش علوم پزشکی از محل درآمد اختصاصی و عمومی

میزان اعتبارات بخشهای تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از محل درآمد اختصاصی و عمومی قانون بودجه سال 87 اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس جدول اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 53 هزار و 400 میلیون ریال برای 22 مرکز تحقیقاتی از محل درآمد اختصاصی قانون بودجه سال 87 در نظر گرفته شده است که این مبالغ در فصل پژوهشهای اساسی در سه بخش توسعه علوم پزشکی پایه و کاربردی، توسعه علوم انسانی پایه و کاربردی و تعامل و انتشار علم و فناوری هزینه خواهد شد.

همچنین برای 44 دانشگاه علوم پزشکی کشور مبلغ 477 هزار و 596 میلیون ریال اعتبار برای بخش آموزش و تحقیقات از محل درآمد اختصاصی قانون بودجه سال 87 در نظر گرفته شده است.

این اعتبارات برای دو بخش تحقیقات شامل تحقیقات دانشگاهی و در بخش آموزش شامل خدمات فرهنگی و رفاهی، آموزشی دکتری تخصصی، آموزش دکتری حرفه ای و آموزش کارشناسی، کارشناسی ارشد و کاردانی در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، برای 28 مرکز تحقیقاتی و پژوهشگاه دانشگاههای علوم پزشکی نیز از محل منابع عمومی قانون بودجه سال 87 اعتباری معادل 371 هزار و 153 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

این اعتبار به تفکیک برای برنامه آموزش دکتری تخصصی و فوق تخصصی، تعامل و انتشار علم و فناوری، توسعه علوم انسانی پایه و کاربردی، توسعه علوم پزشکی پایه و کاربردی، توسعه علوم مهندسی و فناوری پایه و کاربردی و تولید فراورده های بیولوژیک و خدمات بهداشتی تخصیص داده می شود.

همچنین اعتبارات دانشگاههای علوم پزشکی در بخش آموزش و تحقیقات از محل منابع عمومی قانون بودجه سال 87 برای فعالیت هایی از جمله خدمات فرهنگی و رفاهی، آموزش کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای، دکتری تخصصی و فوق تخصصی، کارشناسی، کاردانی، آموزش متوسطه فنی حرفه ای و تحقیقات دانشگاهی برای 44 دانشگاه علوم پزشکی کشور 5 میلیون و 190 هزار و 568 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

کد خبر 659110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha