۱۷ فروردین ۱۳۸۷، ۱۳:۲۷

درآمد 109 میلیون دلاری خانواده کلینتون در 7 سال گذشته

درآمد 109 میلیون دلاری خانواده کلینتون در 7 سال گذشته

در پی درخواست از "هیلاری کلینتون" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای شفاف سازی درباره درآمدهای خود، اعلام شد که خانواده کلینتون از سال 2000 تا 2007 درآمدی بیش از 109 میلون دلار داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این درآمد از سوی خانواده کلینتون در حالی کسب شده که "بیل کلینتون" رئیس جمهور سابق آمریکا در هنگام پایان دوره ریاست جمهوری خود و ترک کاخ سفید به هیچ وجه به عنوان یک مرد ثروتمند شناخته نمی شد.

بر اساس این گزارش، با احتساب پرداخت 31 درصد از درآمدها به عنوان مالیات، خانواده کلینتون در هفت سال گذشته 33 میلیون دلار مالیات داده و 10 میلیون دلار نیز به امور خیریه و انساندوستانه اختصاص داده اند.

بر همین اساس، بیل کلینتون در این دوره هفت ساله 51 میلیون دلار از راه سخنرانی کسب درآمد کرده و همسر وی نیز سناتور "هیلاری کلینتون" فقط 10 میلیون و 500 هزار دلار از راه فروش کتاب "داستان زندگی" خود درآمد کسب کرده است.

این در حالی است که بیل کلینتون در این مدت از راه فروش کتابهایش 29 میلیون و 500 هزار دلار درآمد کسب کرده که 23 میلیون دلار آن مربوط به فروش کتاب "زندگی من" است.

در مجموع، این زوج سیاسی در هفت سال گذشته 109 میلیون و 175 هزار و 175 دلار درآمد کسب کرده اند که حقوق ماهیانه هیلاری و بیل نیز جزو آن بوده است.

میزان درآمد هیلاری و بیل کلینتون در حالی منتشر شده که بیش از این اعلام شده بود هیلاری کلینتون در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا، بیشترین هزینه را برای پیروزی در این انتخابات انجام داده است. 

کد خبر 659762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha